onsdag 22 februari 2012

Föräldrarnas egna muffinsbageri och fler besökare...

Först och främst, mycket trevligt att ni är så många som tittar in här varje dag. Ca 300 följer oss dagligen och för att lättare hänga på så gå in och lägg till oss på BLOGLOVIN. Ser ni den blåa LÄNKEN uppe i vänster hörn. Precis under headern? Klart ni ser den, annars vore det en idé att checka synen ;), skämt å sido. Men eftersom jag länkar till Facebook så går många nog in därifrån. Dock är det bara hälften av er besökare som kommer därifrån och resten vet jag inte hur ni hittat hit? Vilka är ni och vad är det som får er att återkomma? vore kul att veta vad det är ni gillar med bloggen och vad ni vill veta mer om .. varmt välkomna iallafall nya som gamla läsare! Hoppas ni skall trivas! :D



Inga plåtar, inga formar, bara ingredienser, en muffinsmaskin och två bakandes föräldrar. Ja, idag drog vi igång storbaket Allan och under tiden så sov lilleman gott. Det var en mysig stund. Att bara var jag och F och baka tillsammans. F öste i ingredienserna och jag dirigerade ;). Vi gjorde tredubbel sats eftersom det var många muffins som skulle bakas och även om jag har sagt det innan så säger jag det igen- jag älskar min muffinsmaker! Bästa julklappen någonsin- förutom Supernintendot från bror någon gång på 90-talet, haha! Denna maskin fixar supergoda färdiga muffins på bara 8 minuter och de blir dubbelt så höga som om man gör dem i ugnen! kanon!







Gottegris till pojkvän kunde inte låta bli att slicka skålen, haha! Sedan så provsmakade vi båda två vars en. Utmärkta bakverk, det gjorde vi bra! Kanske skall starta ett kondis? ;). Sötnosen vaknade när vi nästan var klara och tur var väl det. Han började dra i Ikea-kassen från sin gåstol vilket påminde oss om att tvätten var klar för läääängesedan, tur man har en liten påminnare i huset när inte hjärnan hänger med själv ;).

Må väl kära läsare och glöm inte att lägga till oss på BLOGLOVIN! ;)

/ K & M





2 kommentarer:

Maria W sa...

Hej Kristin hur gör du dina muffins
för mina blir inte alls så finna?
Kram

Kristin Moser sa...

hej hej! Muffinsmaskin och Leilas recept :) Kramis