tisdag 28 februari 2012

Översvämning & superolja- när badandet är precis som det skall vara!

Så var det badtime för lilleman. Den blå baljan fylldes med ljummet vatten och de färgglada kompisarna studsade i. Anka 1 och anka 2 skuttade i först och på tredje plats kom Mr: Flodhäst. Så landade även Milo i baljan och plaskandet startade inom loppet av 5 sekunder. Att bada är fortfarande superkul och det går vilt till när det badas. Det sprattlas, slåss och sparkas åt alla håll och kanter. Vatten över hela badrumsgolvet och över hela mamma! Att jag aldrig lär mig. Mina byxor blir alltid dygnsura även fast jag kavlar upp de till knäna. Jag sätter mig nämligen alltid precis i en liten vattenpöl. Så märkte vi att vattennivån blev lägre och lägre i den lilla baljan. Ploppen var inte isatt och helt plötsligt var det översvämning på golvet. Inte konstigt jag suttit i en vattenpöl, haha! Badoljan var som vanligt med och det är otroligt hur mjuk en bebis kan bli av bara lite olja. Det är så underbart gosigt att krama om sin mjuka lilla bebis. För övrigt är denna olja bra till allt. Den tar bort fläckar från kläder, tar bort intorkat smuts, mjukar upp och är min nya sminkborttagningsfavorit. Ja, jag använder faktiskt denna produkt till att få bort min vattenfasta mascara och den funkar suveränt. Så egentligen har vi nog bara använt en halv flaska till Milo sedan han föddes och resten har jag råkat komma över ;) En superolja helt enkelt!





Badandet avslutas alltid med lite mat och mys framför tv:n och idag fastnade sötnosen igen, framför TV:n, framför sitt favoritprogram, de gula figurerna, hon med blått stort hår- THE SIMPSONS! Hur kan det vara så fascinerande? haha! :)

Idag är det vårt kärleksdatum,mitt och F:s den 28:e och det firar vi som vanligt med lite romantik. Oxfilé med potatisgratäng och fin sallad blev det denna kväll och efterrätten står och väntar i frysen! ;) På återseende kära läsare!

/ K & M

Inga kommentarer: