lördag 25 februari 2012

Silverkulor och pastellhjärtan- Idag är en bra dag!

Godmorgon på er! Det kommer blir en bra dag idag, det känner jag på mig! :) Solen strålar, himmeln är blå och så tog vi lite sovmorgon alla tre. Några scones orkade jag inte baka idag men när jag öppnade kylen så slogs jag av en ljuvlig blandning med pastellfärg. Det är nästan som konst det där med läckra bakverk! Silverkulor och Rosa hjärtan. Gårdagens färdigdekorerade cupcakes såg ut att vilja hoppa rätt ut och landa på ett litet fat framför min kaffekopp men jag stängde snabbt igen så att inte detta skulle ske. Vi får vänta tills ikväll. Idag är det dagen då jag skall hålla min examensfest. Vi blir ca 30 man här hemma och långbordet är färdigdukat, pyntat och klart. Maten är klar och det enda som fattas nu är min outfit och kvällens dryck. Pappa F och farfar beger sig idag över till Köpenhamn för att provientera medan jag och Milo tar en tripp ner på stan tillsammans med moster och Matte! Lillkillens klädsel är framlagd och han kommer bli söt som socker med sina matchande byxor och fluga! :)

Aldrig har jag bakat så mycket som jag gjort det senaste halvåret och jag får då säga att jag börjar bli riktigt bra på spritsningen till mina cupcakes. Eller vad tycks? ;)






Om en stund skall jag få min lilla present av F och jag undrar vad det kan vara som han har fixat till mig denna gång... Nu hoppas vi på att dagen flyter på bra och att lilleman är lika snäll som vanligt! Må väl och njut av dagen!

/ K & M

3 kommentarer:

Emma - Mamma till Viggo och Melker. sa...

Oj, så goda dom såg ut, duktig du är :)

Sv: Tack för tipset. Blir nog Mood 100, om den andra fortfarande är slut i butiken, för jag måste verkligen färga klart mitt hår nu :)

Ha en härlig lördag! :)
KRAM

Emma - Mamma till Viggo och Melker. sa...

Sv: Det hände ganska mycket med hårfärgen, men fortfarande gult, så blir silverschampo ett par dagar nu och se om det blir bättre :) Men det är ju så när man går från brunt till blont.

Hoppas ni får en trevlig kväll :)
KRAM

Emma sa...

Mm, mums vad goda dom ser ut att vara! :)