torsdag 2 februari 2012

En härlig vinterdag i Slottstaden...

Vintern har slagit till över Skåne och kylan är bitande. Med den tjockaste vinterjackan, halsduk, mössa, kängor och solbrillor tog jag med mig lille Milo som även han var väl påpälsad ut på vinterpromenad.



Vi gick till Slottsparken. Vi tittade på fåglar. På ankor. På isflak som flöt omkring. Solen strålade på oss och för att bättra på värmen och för sugets skull slank vi in om Melvins kafé för en kaffe. Gudmor Tessie hängde också på och myste lite. Lillkillen fick med sig en päronpuré på tub och den åt han med god aptit. Han tyckte det var så gott att han redan långt innan skeden kom till munnen gapade han som bara den :)




Milo låg i vagnen och myste. Idag fick han på sig sin nya overall som han fått av farmor & farfar i julklapp. Konstigt nog så är det alltid så att när farmor kommer med kläder så undrar jag hur hon tänker...? Grejerna ser alltid så gigantiska ut och när overallen öppnades på julafton så kände jag bara: Jaha, ännu ett plagg som inte kommer kunna användas i år och nästa år är den för liten. Men ack så fel jag hade farmor!! Overallen är perfekt och den är superfin. En mörkblå jeansoverall från Lindex med rejäla skor som värmer fossingarna. Skorna går att knäppa av och på och inte en chans att lillkillen skulle frysa i den! Tack farmor!



Som jag älskar att vara ledig. Även om dagarna går snabbt och tiden flyger iväg så njuter jag fullkomligt av detta liv. Denna tid kommer aldrig att komma tillbaka. Denna tid är värdefull och att få spendera varenda minut med min lille son är underbart. Det är så roligt att se denna lilla plutt växa. Han är en alldeles egen individ och har enda sedan han föddes haft en massa roligheter för sig. Detta lilla charmtroll till unge..
Ett besök bort till gudmor blev det också och Milo hjälpte henne att flyttpacka bäst han kunde. Han konstaterade iallafall att lådorna var i bra skick och att smaken var i rätt konsistens ;).



Pappa F har nya arbetstider och jobbar numera från 07.00- 16.00 vilket för vår del är såå mycket skönare än att han jobbar till 17.00. Den där timmen extra på eftermiddagen gör stor skillnad och på fredagarna slutar han 15.00. Detta innebär att när jag sedan börjar jobba och Milo skall bli dagispojke så behöver han aldrig vara på dagis till senare än 16.00. Middagslagningen startar nu och sedan är det myskväll för hela slanten! Njut av er kväll där ute!



/ K & M

1 kommentar:

ENDENISE sa...

ååh snyggingar :D Vilka snigga brillor du har!

sv: tack fina du för fin fina ooooord <3
Att skaffa stativ tycker jag verkligen att du ska göra :D HELT klart värt priset! kram