tisdag 21 februari 2012

Tredje tanden & dojja som måttstock!

Imorse kände jag en liten vass pigg i ovankäken hos Milo och tog mig en titt. Det var som jag misstänkte. Tand nummer tre har spruckit igenom vilket är förklaringen till floderna som har saglats de senaste veckorna. Det är en stooor tand den där ovantanden. Den är dubbelt så bred som i nedankäken och det måste verkligen varit jobbigt för lillen att låta den tränga igenom. Han är så duktig plutten. Han har inte varit ett dugg gnällig eller jobbig.

Det här med tänder.. själv jag minns att vi i skolan hade tävling om vem som kunde tappa flest tänder på en dag, haha och påsåvis få flest guldtior ;). Man gick där och vickade på sina små mjölktänder och en dag tappade jag tre stycken. Visst var de rätt lösa men efter att ha kollat på Emil i Lönneberga , ni vet det avsnittet där de skall dra ut Linas tand så skulle vi göra likadant. Vi band ett snöre från slöjden i våra tänder sedan var det någon som fick leka travhäst och springa med snöret i full fart längst korridoren och dra. Tokigt ;).

Vi startade dagen med en lång morgonpromenad i ett kallt Malmö. Jag som tänkte vara lite effektiv drog på mig träningsskorna men innan de kom på så tog Milo tag i skon. Då kom jag att tänka på en bild som togs för ett par månader sedan. Skon var då så stor att man knappt såg lillens ansikte medan den idag var något mindre. Har skon krympt eller har Milo växt? Jag tror nog på alternativ 2 och att ha en gympadojja att mäta med blev en ganska bra måttstock! ;)



Ha en fin dag allesammans. Nu skall jag och Milo storbaka muffins i vår maskin! :)

/ K & M




2 kommentarer:

ENDENISE sa...

åh sicken rolig bild :D
vänta bara på kindtänderna ;)

sv: haha du, det blir värre och värre för varje dag :D haha vad attan är pinaler?! hahah :D

Elin - mamma till Alicia sa...

go bild :)
Härligt att den är igen, jobbigt för de små med tänderna :/