söndag 19 februari 2012

Zoegas som bränsle & hagalen tornbyggare!

I två veckor har vi varit i stort sett sömnlösa och den förkylning som plutten har haft har inte varit nådig. Vi har varit uppe till 4 om mornarna och sovit sittandes. Så tror man att den lille skulle vara trött efter att inte sovit nattetid. Icke! Lika pigg som vanligt om dagarna men inte mamma. Jag tror ärligt talat aldrig att jag har varit tröttare i hela mitt liv än vad jag varit de senaste två veckorna. Dagarna har startat med två starka koppar Zoegas. Det blåa. Java. Fina grejer! Eftermiddagarna har fortsatt med minst tre koppar för att kvällstid avslutas med ytterligare 2. Tackar högre makter för detta bruna guld men nu är pulvret slut. Pulvret har lagom börjat sina tills lillen blivit frisk och idag vaknade jag upp piggare än någonsin. Det känns att man fått sova hela natten och det är verkligen underskattat att vara pigg!

Med oss hem från shoppingturen fick vi små små burkar. Rusta, 39 kronor,8 plastburkar. Utmärkta att ha till barnmat eller som utflyktslådor med små gurkbitar eller annat i :). Nu skall jag vara hurtig den kommande veckan och göra massvis med puréer till Milo. Morötter, majs och potatis är vad som skall mosas och så skall de frysas in. Palsternacka kommer enligt lillkillens minspel inte in i huset fler gånger ;). Burkarna var även väldigt bra att stapla på varandra så pappa F och Milo började bygga torn. De rasade dock efter att lillen lagt båda händerna och luta sig över det. När alla burkar låg utspridda så började plutten roffa åt sig. Alla! Alla skulle han ha och fick han inte tag i de som låg en bit bort blev han galen. Haha. Hagalen liten tokbebis denna söndagskväll!






Nu håller vi kväll här hemma och laddar om inför en frisk vecka!

/ K & M

1 kommentar:

melinda - mamma till Nova sa...

vilka checka små brukar! måste nog ta en tripp till rusta jag med :) och jätte söt liten Milo, hur gammal är han? :)