måndag 27 februari 2012

Flockande fjäderfän,1 smet & hundra muffins!

Vet ni hur mycket brödbitar jag fann på ett fat sedan helgen? Hur mycket som helst! Minst 30 småbitar av de goda baguetterna låg inplastade på ett stort fat och stod för sig själv på ett litet bord. Hur kunde vi ha missat det? haha. Inte kunde vi väl kasta allt det även om det var torrt som fnöske så vi bestämde oss för att gå och mata fåglarna i Slottsparken. Brödet packades ner i en liten plastpåse som Milo höll i ett stadigt grepp enda till fåglarna syntes till.




Milo satt häpet och kollade på alla fåglar som flockades kring de torra brödbitarna. Oj så många som kom flygandes och så hungriga de var. En hel drös av människor var ute och matade fåglar med sina barn idag och det var riktigt skönt väder i förmiddags. Lite större fåglar kom mot oss och var inte allas blyga. För en stund blev jag faktiskt riktigt rädd. 3 bamsingar med näbbar stora som hus gick på parad mot oss så de sista brödbitarna hällde vi bara ut ur påsen innan vi snabbt traskade vidare. Lillkillen var helt slut efter fågeltitten och somnade precis innan vi kom fram till mataffären. 2 timmar senare vaknade han och var pigg och glad.

Kvällen spenderade jag med min vän Tessie som behövde lite bärhjälp med en gigantiskt spegel hon hittat. Vi körde bort till Lutz för att hämta den och två starka tjejer bar sedan den upp för 3 våningar! Bra där! :) Väl hemma blev jag något sugen på att ge mig in på lite bakning, min nya hobby, haha! Jag fick en trevlig muffinsbok i present ( 1 smet, 100 muffins ) och recepten där i verkar både vara enkla och smarriga. Så ikväll är det bakning igen! Vi får väl se vad för sorts bakverk som står klara till imorgonbitti ;)



Nu säger vi tack för idag!

/ K & M

2 kommentarer:

Malin Brynolf Pedersen sa...

Tack för senast! Du hade fixat det jättefint! Vad kul att boken kommer till användning! Hoppas dom blir goda:) kram

ENDENISE sa...

sv: haha vad härligt att du gillade det du såg. Så dom har förstorat just det, suuuuck. Åh jag vill läsa, måste ha tidiningen hahaha. Dom ville gärna skriva om sånt som vi egentligen inte hade något att säga om, ex jämförelsen mellan unga och äldre. Nåväl, får se vad som står när jag får den :)