onsdag 1 februari 2012

bebisbus och nyttiga snacks!

Godkväll kära läsare! Hoppas allt är bra med er alla och att ni haft en givande dag! Själv har det varit fullt ös från morgon till nu! Morgonen startade med att vi gick på besök på det dagis där det är tänkt att Milo skall gå. Då jag känner lite av personalen så blev det lite snack och jag hoppas verkligen plutten får en plats just där! Minus två grader på stod termometern och i bara tights höll jag på att tappa känseln i både lår och knän. På med lite mer kläder och så mötte vi upp Rebecka med söta lilla Ellie. Milo och Ellie är nästan lika gamla. Tösen är bara två veckor äldre och vi mammor fann varandra redan när kidsen låg och gottade sig i magen :)! Nu bor vi nästan grannar och träffas när tillfällena finns till. På fika hamnade vi här hemma och Milo visade glatt upp sin nya leksak med upploppande djur. Ellie ville gärna låna den och lillkillen som till en början såg skeptisk ut gav tillslut med sig. Man skall ju vara snäll! ;)



Kaffe har druckits i mängder och detta bruna guld kan man aldrig få nog av. Kaffekonsumtionen detta halvår har varit betydligt större än under mina sammanlagda 22,5 år vill jag lova. Medan det fikades och diskuterades om allt mellan himmel och jord så lekte barnen med diverse prylar. Gåstolen är mycket populär och alla barn verkar gilla den.




Rebecka skall hjälpa mig med mat och bakning till den kommande examensfesten så vi letade recept till cupcakes i blandade smaker. Vi fann en hel del roliga som vi bestämde oss för att testbaka. Mellanmål till barnen hade Ellies mamma också tagit med sig och med lite rån, majskrokar, yoghurt och päronpuré kunde de små vara sansade medan vi drog igång baket! Själv har jag snöat in på ett lite nyttigare mellanmål nämligen stavar av grönsaker doppade i grekiskyoghurt dipp. I dippen har jag lite blandade kryddor och det är så gott att sitta och knapra på när man blir sugen!



Kvällen har vi spenderat hemma med morbror Macs och Charlotte som var utomordentliga barnvakter en stund så att jag och F fick händerna fria till att inreda det sista hemma i morbrors vardagsrum! Min egna homestyling här hemma av vardagrummet blev kanonbra och lite bilder på hur det blev dyker upp i morgon.. Ha en fin kväll önskar en mamma som är helt slut och en son som är pigg som en pelikan ;)!

/ K & M

1 kommentar:

My - Mamma till Alma sa...

sv: okej, då förstår jag. Skönt att det gick bra i alla fall :) Ja, växer gör de som bara den!