söndag 26 februari 2012

Fina presenter & tacco-tittut med skrattkrydda!

Här hemma är allting undanplockat och från soffan kan jag skåda mina fina presenter som står uppradade på soffbordet. Åhh vad glad jag blev för grejerna jag fick igår. Alla hade verkligen prickat rätt och oavsett om man är vuxen eller barn så är det alltid lika spännande att öppna presenter ;). Det första jag öppnade var F:s present. Av honom fick jag ett dygn med spa och relax på Ystad saltsjöbad. Tillsammans skall vi alltså mysa, bada och njuta på denna resort om 3 veckor vilket skall bli riktigt skönt och avkopplande. Då man får ha med sig barn så väljer vi att ha med oss lillkillen. Milo skall också få plaska lite i varmvatten och mysa med mamma och pappa! Längtar! En plattång, ljusfat, fina färgglada blommor, glas, skålar, handdukar, örhängen, armband, kokbok, presentkort, klänning, serveringsbyttor och kaffekoppar fick jag också. En övenattning på hotell i Köpenhamn med frukost fick vi tillsammans hela familjen så nu har vi lite trevliga småutflykter att bege oss iväg på i vår. Vi tänkte åka över till ZOO eller till ett stort vattenland i Köpenhamn senare i vår så en övernattning där var helt perfekt i presentväg. :).






Så blev det tacco till middag och grönsaker hackades upp. Tacoobröden togs fram och sötnosen som idag serverades Spaghettin blev lite otålig när han väl ätit upp. Då fick denne mamma leka tittit- bakom- taccobröden för att få honom glad igen och skrattanfallet uppstod direkt. Åhh vad jag älskar detta ljuva bebisskratt. Man kan inte sluta att smila för sig själv och så sitter man där och skrattar hela familjen, i kör- en god cirkel helt enkelt :).




En lång promenad i solskenet har det blivit och sedan har det bara varit mysdag för oss. Milo har varit så himla hungrig idag och ätit mycket större portioner än vanligt. Kanske är han i någon tillväxtperiod just nu? Fortfarande har plutten inte vant sig vid sin nya tand i ovankäken så tungan sticker ännu rätt ut ungefär 8,5 av 9 vakna timmar :)

Ha en mysig söndagskväll! På återseende!

/ K & M

1 kommentar:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Åh, så många fina presenter!!! Hoppas du får underbart på Ystad saltsjöbad. själv gifte jag mig där =)