lördag 14 januari 2012

Nattanapp och träningshjulets krafter!

Igårkväll hände något oväntat. Lillen somnade utan gnäll och precis när han slutit sina ögon så fortsatte han att smacka med läpparna och sutta med sin lilla tunga. Inte kan man vara mer hungrig efter att spenderat en halvtimme på mjölkstationen så jag testade att ge honom nappen. Jag hade egentligen ingen förhoppning om att han skulle vilja sutta på den eftersom de andra 436 försöken misslyckats men igår sa det bara tjoff- och så tog han den. Han sög en stund för att sedan släppa och så höll det på tills han föll in i drömmarnas land. Sedan spottade han ut den. Som mamma blir man som vanligt alldeles varm inombords när något nytt händer och eftersom jag snart har tänkt stänga igen mjölkstationen så är det hög tid att lillkillen lär sig ta napp! Lille Milo, lille gosekillen somnade alltså för första gången med nappen! :)





Idag är vi inte fullt så pigga som vanligt. Veckans sena nätter har kommit ifatt och ibland fattar jag inte varför bilarna inte ställs rätt redan kvällen innan. Det är nämligen så att ställer man sig ute på gatan så skall bilarna vara flyttade innan 08.00 annars kommer lilla tant Lisa P och bötfäller! Vi är rätt erfarna av dessa P- boter då vi bott i kvarteret i 3 år. 700 kronor kostar det att stå 7,5 meter från en korsning när det skall vara 8 meter och att stå i en T-korsning i 4 dagar när man åkt till Barcelona resulterar i att man är 4300 kronor fattigare... Ni förstår kanske att vi är mycket noggranna med bilförflyttningar numera. Man lär av sina misstag ;). Milo och jag som ändå var uppe i ottan passade på att plocka fram träningshjulet. Lillen greppade det och sträckte fram till mig precis som att: mamma det vore hög tid att börja träna, haha!





Jag älskar att träna men det har varit svårt att komma iväg om kvällarna då man sitter på lillens föda! Men detta hjul är verkligen perfekt. För att inte ta ut mig allt för mycket så placerar jag fötterna under soffkanten och har vardagsrumsmattan som underlägg till knäna. Sedan är det bara att rulla fram och tillbaka. Kanonträning och då jag kört med hjulet sedan 3 månader tillbaka så har det verkligen gett resultat! Så här har vi hjul året om ;).

Idag skall vi agera målerifirma och hjälpa till att måla. Milo får busa med morbror Macs så länge och när det är färdigmålat har jag fått fria händer till att göra om ett helt vardagsrum! Alltid lika roligt! :) Ha nu en underbar lördag och njut av helgen!

/ K & M

1 kommentar:

Maja sa...

Våran Milo har heller aldrig tagit nappen, endast ett fåtal gånger men de kan jag räkna på fingrarna :) trodde de skulle bli ett stort problem när jag slutade amma då han alltid somna till bröstet men de gick över förväntan :) tror att de finner sig i de som händer :)