fredag 13 januari 2012

BLOGGTIPSAD och en guidad tur i Milos nya rum..

Länge har jag följt en underbar, stor och populär mammablogg och det var faktiskt då jag hamnade inne på hennes blogg som jag inspirerades till att börja blogga! ENDENISE.SE Denna tjej, Denise, är tvåbarnsmamma till storebror Wilgot och lilla Lo. I hennes blogg bjuder hon på en blandad och underhållande kompott med bla. bebissnack, vardagsprat, design, ljuvliga fotografier, tävlingar, tips och mycket mer! Denna vecka tipsade hon om två bloggar var av ett av bloggtipsen var min :).

.........................................................................................................................................

Jag tycker det är himla roligt att folk uppskattar det man gör och tack var hennes tips har det tillkommit en hel del nya läsare, vilket är superroligt! Genom att tipsa och länka så finner man nya spännande bloggar att följa. Så tack än en gång Denise! :)

Fredag morgon och så var rummet ( nästan ) klart. Två marinblå mattor med vita mjuka stjärnor fattas liksom ett par förstorade fotografier och en garderob. Det har verkligen varit ett roligt projekt det här med barnrum och vi blev supernöjda med resultatet. I detta rum kommer lillen bo gott tills vi en dag i framtiden flyttar och som det känns nu vill jag inte bo någon annanstans. Jag trivs så bra i Malmö, i detta område, i denna lägenhet, på denna gata, med denn lilla fina familj.. När plutten börjar dagis och jag får jobb så får vi se vad som händer med boende men tanken är att vi skall bo kvar ett bra tag! Här är nära till allt. Havet, staden, affärer, dagis, sjukvård, apotek, parker, och lekplatser. Denna fredag är första dagen på långledighet för familjen Ström- Moser! F går på semester och är ledig i nästan 2 hela veckor vilket är underbart! Efter gårdagens intensiva nattning somnade vi som stockar och idag känner man sig riktigt utvilad. Med ett leende från denna glade lille grabb kan dagens start inte bli bättre!




Så guidar mor och son er in i lillens nyblivna rum. Fondväggen med de hundratals små stjärnorna sitter där den skall och i rummets ena hörn har vi satt in en fåtölj. Ett vitt fårskinn med en till väggen matchande kudde täcker sittdelen och denna fåtölj är tänkt som en nattnings/sagohörna! Där kan jag och F sitta och läsa små berättelser och sjunga vaggvisor tills John Blund kommer och hälsar på! Lite roligt är det att höra sin sambo sjunga barvisor, haha, den sidan har man ju inte hört under de senaste 7 åren ;)






Lite tavellister att ställa barnböcker på fick också komma upp liksom en vit träpinne med 6 olika krokar på att hänga små väskor. Kassar och väskor är alltid bra till förvaring och pedagogen i mig har faktiskt tänk på att placera grejerna så att lillen själv när han börjar stå kan nå. Sovplatsen, en mysig bokhylla och olika söta färgglada förvaringslådor är också på plats så nu skall vi bara få lilleman att sussa i sin egna säng! Jag antar att det inte bara är att lägga över honom där och tro att han skall somna så det kommer bli vårens projekt ;)!

Nu är det dags att springa iväg och handla lite frukostbullar till mig och semesterfiraren! Ha en underbar dag där ute!

/ K & M



6 kommentarer:

Emma - Mamma till Viggo och Melker. sa...

Ja, det är så roligt med länkar och nya bloggtips/följare :D

Vad fint barnrum, vilken inspiration jag fick nu :) Jag har två sner. Vi renoverar just nu hela övervåningen, så vi trängs tillsammans i ett sovrum här nere just nu. Hur som helst ska pojkarna få ett varsit sovrum uppe, och ett gemensamt lekrum nere. Och i storebrors rum ska det gå i marin stil, mycket stjärnor m.m och i färgtemat rött, marint, vitt och lite ljusblått... I lillebrors rum ska det gå i lite gärgglada färger, men mest marinblått, ljusblått och gönt, mycket jabadabado prylar och sånt :D

Så tack för titten i eran sons rum :) Är det en vit tapet med blå eller svarta stjärnor på? Var kommer den ifrån?

Emma - Mamma till Viggo och Melker. sa...

Ser nu att det står att jag "har två sner" haha, det ska ju stå SÖNER :) Mitt ö på tangentbordet är lite segt ibland...

ENDENISE - Vinn en valfri barntavla ♥ sa...

åh men fina duuuuu ♥

Så himla fint rummet är! Där kommer han trivas gott :D

ENDENISE sa...

sv: Ja det är himla härligt, när man kommer upp haha :D kram

Maja - mamma till milo sa...

Fin blogg :) kom in på den via Denise, kul att du också har en liten milo :) .. Vad fint rummet blev blir så sugen på att göra om Milos, vi gjorde ordning de när han låg i magen så de finns ju massor man vill göra om nu :)

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Åh så fint rum, älskar stjärntapeten!!!