tisdag 3 januari 2012

Spaning bland cupcakes & den andra tanden tittar fram..

Igårkväll skulle vi testa att göra nya cupcakes för det här med glasyr är något jag måste öva på. Till min examensfest tänkte jag göra riktigt tjusiga sådanna men det krävs övning! Jag fick ett supersött litet cupcakesställ av syrran med sambo häromdagen och nu var det tid att testa det. Chokladcupcakes med creamcheesefrosting dekorerat med jordgubbspärlor. Själv hann jag inte smaka mer än glasyren. Lillen tyckte nämligen bakverken såg vackra ut så vi lät honon sitta bredvid för att kolla. Pangboom så satt han där med båda sina små händer och mosade tre stycken. Då han inte heller vill släppa taget så var det en helkladdig liten gosse som fick in och tvättas rent. En cupcake fanns tillgodo och den fick F prova. Frostingen var lite väl söt sades det så till nästa gång är det mindre socker som hälls i. Köket var redan fyllt av sötma då lillkillen satt bredvid och tittade på ;).




Igår hände även en liten ( stor ) sak till. Milos andra lilla tand ploppade upp. Nu har han två små tänder som bara vill gnaga och gnaga. Som det kliar på honom. Han ser ut att tugga på något hela tiden och sitter med sina fingrar där konstant. Jag vet själv hur det känns när visdomständerna är på G och det är inget roligt. Jag måste ändå säga att Milo faktiskt inte varit särskilt gnällig under denna tandsprickningsperiod. Han dreglar som en kran och är lite hattig om nätterna men annars är det inte mycket gnäll. Tänderna sitter i nedankäken, längst fram och det är väl de tänder som brukar titta fram först hos barn?! Skall man redan börja borsta de två som kommit upp tro? Milo visade stolt upp sina bissingar igårkväll och det märks att han är fundersam och tycker det är underligt att ha något hårt i tandköttet!




Milo och jag somnade halv tio igår och sedan sov vi gott hela natten. Nu är det hög tid för mig och plutten att göra oss iordning för en dag på skolan. Den 9 januari har vi den sista redovisningen för alla framtid och idag är det övning med gruppen som skall ske. Två veckors utbildning till sedan kan man äntligen kalla sig magister Kristin ;)



Ha en fin dag kära läsare!

/ K & M

Inga kommentarer: