onsdag 11 januari 2012

En dag med gung i - första riktiga lekplatsbesöket!

Lekplatser.. dessa ställen har man som barn spenderat många timmar på. Där vi bodde fanns det väldigt många fina lekplatser och jag tror nog att vi hade smeknamn på de allihopa. Servan, Carolines-lekplats, Lille lekan och Snurregungan. Dessa fyra var de mest populära och där kunde man hänga från morgon till kväll. Just att gunga har alltid varit en av mina favoriter. Gungor och rutchibanor. Vi hade ofta toffeltävling när vi gungade vilket innebar att man skulle få upp hög fart och sedan sparka av sig sin sko i luften. Dens toffel som landade längst bort på gräsmattan vann. Den som däremot landade på Torstenssons uppfart fick skäll ;). Det fanns även en rolig lekplats som vi bara besökte när vi hälsade på våra kusiner. Där fanns ett långt ruchibansrör och det var alltid något speciellt med att vara där. När jag sedan träffade F så visade det sig att han bodde vid denna lekplats och alltid hade lekt där, så kanske har vi träffats när vi var yngre utan att veta om det. En dag när Milo blir större så skall jag visa honom våra lekplatser och jag tror vi kommer vara sådana som är utomhus mycket, leker mycket och pysslar en hel del. Även om det dröjer innan man kan leka fullt ut på en lekplats så gjorde vi ett litet lekplatsbesök idag, bara jag och lille Milo. Där fanns barngungor och Milo är så pass stark i rygg, nacke och ben att han klarra av att sitta där en stund. Tror ni han gillade det eller? Han älskade det!





Som det måste ha kittlats i han lilla mage när sgungan pendlade fram och tillbaka. Han gapade precis när jag drog gungan mot mig och när jag sedan släppte honom drog han på smilbanden rejält. Fram och tillbaka gungade han i lagom fart och benen sprattlade så sött. Idag hade han skor på sig. Ulliga vinterskor med foder i så att de små tassarna inte skulle frysa. Till det en vit mysmössa som moster A gav honom i present när han bara var en månad gammal. Matchande och supersött!



Dagens bebis fick på sig sin röda P.O.P- overall när vi skulle ut och hittills har den varit påtok för stor. Fortfarande var den lite för stor men vad gjorde det?! Hellre lite att växa i än att behöva köpa nytt titt som tätt! Jag älskar rött och jag tycker att Milo passar så bra i den färgen. Det kommer bli mycket kläder framöver med röda stänk i för det piggar upp, sticker ut och lyser fint!

Tvättberget Allan väntar och skall man ha med sig halva garderoben på resan så är det nog dax att börja tvätta i tid! En liten packningslista har jag också lyckats knåpa ihop för att efterhand kunna bocka av vad som stoppats ner i väskorna!



Trevlig kväll!

/ K & M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin overall Milo har, himla bra smak får jag säga!! ;) Säg till om du vill jämföra reselista till barn, jag har knåpat ihop ett par stycken under åren ;) /Julia

Kristin Moser sa...

Tack för den fina vinterdressen Julia! Elias måste dock varit lite större när han var ett halvår ;). Reselistan kan behöva kompletteras så jag kikar gärna på din! Hörs imorgon söt!

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Sv; Jag skall iallafall sluta med mina imorgon. Jag och min man har diskuterat nu under kvällen, och min man kommer sterilisera sig så jag slipper ta något alls.