torsdag 5 januari 2012

Nya prylar till babyn & en galen chipskanin!

Godmorgon i regnrusket! Ännu en tacksam kväll och natt har passerat och det här med nattningen går framåt. 09.20 somnade sötnosen och kanske är det så att han börjar komma in i nya sovrutiner igen, man kan ju hoppas. En liten kille sover fortfarande och ser ut att ha det hur skönt som helst under sitt mysig täcke i sin säng. Ja, i sin egen säng sover han numera halva natten. Framsteg, framsteg!

Det finns två bitringar här hemma som Milo ständigt är gnagandes på. Dock är de i någon mjuk gummi vilket inte är hårt nog. Igårkväll stack jag iväg och fixade en ny bitring av märket MAM och den var väldigt populär. Det är en bitring med vattenfylld kyldel som ser spännande ut i olika färger. Den är enligt beskrivningen konstruerad så att bebisen lätt skall kunna greppa den och har skrovliga ytor som skall vara sköna att ha mot tandköttet. Vi märkte direkt att Milo tyckte den var spännande och han satt noga och gick igenom ringens olika färger och former.




Igår fann jag även en liten väska till Milo som han skall få ha med sig till Egypten! Jag är ett väldigt stort fan av Jabadabados grejer och denna lilla blå-röd-vita kartongväska kunde jag inte motstå. I den kan vi samla lillens små leksaker så att de inte sprids ut till höger och vänster. En hel del andra prylar av märket Jabadabado hittade jag också som jag vill att Milos framtida barnrum skall innehålla. Väggkrokar, färgglada lådor, små skyltar och fotoramar. Det finns så mycket roliga barnsaker och jag längtar så tills vi skall fixa pluttens rum framåt våren.



Veckans galna chipsätare är också korad. Från att ha suttit i sin kattlåda och gnagt på sitt nya hö kom han farande i full fart ut i vardagsrummet när han hörde prasslet. Det räcker man nuddar påsen så har man inom loppet av 4 sekunder en ullig dunboll uppe i famnen. Denna lilla galna kanin älskar grillchips och blir som besatt när han får smaka. Han flyttar sig icke och skall ner med hela huvudet i påsen. Tokiga Minto.





Idag kommer Milos söta lilla tjejkompis Ellie hit med sin mamma och busar. Själv skall jag ordna med lucnhen så en tur till affären för inhandling måste ske. Trotsa detta väder? Ja, på med regnstället, täcka över vagnen och bege sig ;)! Ha en bra dag! På återseende!

/ K & M

Inga kommentarer: