onsdag 25 januari 2012

Egendesignade inbjudningskort, lillens första souvenir & dagens rätt!

Panduros lager fick åter sig ett besök i eftermiddags för att inspirera denna mamma till inbjudningskortssakapande. Exemensfesten kommer att hållas om exakt en månad och vi har bestämt att vi skall vara hemma hos oss. Då vi blir över 60 personer så har jag tänkt dela upp bjudningarna i två delar. Släkten på dagen och vännerna på kvällen! Idag hittade jag rosa vikkuvert i 5 pack så jag köpte på mig en hel bunte. Då det endast kostar en tredjedel av originalpriset där ute på lagret så kan man verkligen fynda. Ljuslila sidenband och metallformade hjärtemblem tyckte jag kunde vara passande till korten så de fick också följa med hem. Jag och Milo satte genast igång att skapa och för att inte korten skulle bli ihopskrynklade och nerslabbade med en liten killes sagel så fick lillen istället engagera sig i sidenbandet. Påsen med emblemen fick han också känna på men själva snörandet och skrivandet skötte jag! ;)





På semestern fick Milo peka ut en liten glaskruka som en egyptier skulle fylla med sand. Han valde en avlång sådan och i krukan ville Milo ha sina fyra bokstäver i svart. Det var riktigt coolt att se hur de gjorde. Med en klisterpenna ritade de bokstäver, kameler och fåglar för att sedan droppa i färgade sandkorn från Saharaöknen. Lillkillens första souvenir pryder nu hans vita trähylla men såklart vill han visa upp den och hatten till morbror Macs för er alla! :)



En hektiskt dag har det varit och promenixer i kylan har det blivit tre stycken. Dagens motion kan man inte klaga på men när vi kom fram till affären så fanns det ingen kyckling. Ett helt Ica utan kyckling.. ja, så var fallet och vår tänkta middag fick snabbt ändras om. Tonfisk, fullkornspasta, coktailtomater, sallad, gurka och cremefraiche med vitlök landade i matkassen. Av detta mixade jag sedan ihop en smarrig middag. En god och enkel rätt till bra pris.



Lillen sover gott just nu och jag och min fina F skall passa på att se en film och ha onsdagmys! Må väl gott folk!



/ K & M

Inga kommentarer: