söndag 15 januari 2012

Pysselmorsan och väskbebisen!

Goder morgon på er! Som den pysselmorsa man är så drog jag vid 22-tiden igår igång projekt göra vimplar. Länge har jag velat ha små vimplar i olika storlekar hängandes från ena sidan till den andra i Milos rum men när jag såg priset för 5 vimplar på en lång radda så kom jag in på andra banor. En bra bit blev nämligen över av fondväggen som vi satte upp så varför inte utnyttja den. Jag fortsatte på mitt stjärntema och klippte ut 7 triangelformade pappersbitar och länkade sedan samman med ett långt snöre. Hålen gjorde jag med spetsen på en sax. I fönsterrutan fick harangen hänga och det blev väldigt lekfullt men stilrent. Enkelt, snyggt, billigt och roligt. Så ett tips till er som funderat på att köpa vimplar, gå istället ut och hitta något roligt pappersark, tygremsa eller måla något roligt motiv själva :).



Milo vaknade idag upp och fick syn på sin nya inredningsdetalj och att döma av hans min så gillade han den. Jag önskar att denna smileeriod som lillen är inne i varar för evigt. Det är så himla härligt med en bebis som ler åt allt och alla och som skrattar för minsta lilla. Visst kan denna lilla kille bli riktigt sur han också och enda sedan han föddes har han gjort en speciell min. Underläppen faller sakta ner och så spärrar han upp ögonen. Lustigt nog gör jag precis likadant när jag blir ledsen. Men i det stora hela så är grabben oftast glad! Milo var för någon dag sedan sugen på att testa om resväskorna dög inför semestern så han gjorde sig charterklar och studsade i.




Det där med huvudbonad har lillen aldrig tyckt särskilt mycket om men nog får han vänja sig. Det är solhatt och keps som gäller en hel vecka framöver. Mössor och hattar som sitter löst gillar han inte. Det skriks och viftas när de skall på men spänner man åt de så att de inte glider så finner han sig ändå rätt bra! Solhattar var inte det lättaste att få tag på såhär års men som tur var hade vi två stycken som vi fått av någon vänlig själ! :) Lille Minto, den vita kaninen tyckte också att invigning av resväska vore en god idé så efter att ha nosat och markerat alla kanter med sin haka hoppade han likt en känguru i baljan.



Idag är det mycket som skall fixas. Egyptiska pund skall växlas in, allting skall packas och håret skall färgas! Blöjor, mer våtservetter, apotekspinaler och tidningar skall handlas och så skall bilarna ställas i Vellinge. Tydligen får man bara stå på en och samma parkeringsplats i 24 timmar någon stans, då kommer Lisa och sätter den gula lappen och det vill vi inte! Dags att starta upp dagen!

Må väl!

/ K & M

2 kommentarer:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Jag har också tittat på vimplar till Vega, sjukt dyrt ju. Men vet i tusan om jag kommer orka göra egen. Men din blev ju riktigt bra!!!

Anonym sa...

Den där 24-timmarsregeln gäller egentligen här på vår parkering också, så ni får hoppas att herr G inte märker att ni står här.