söndag 15 januari 2012

Vacation! Hejdå Sverige!

Familjen Ström- Moser säger hejdå för en vecka och hoppas vi ses igen när vi kommer hem från Egypten! Nu skall det solas och badas för fulla muggar. Resfeber deluxe och jag som är flygrädd har förberett med en filt att ha över huvudet vid start och landning. Folk brukar titta lite skumt på mig när jag sveper filten över huvudet men i år och framöver kommer det bara se ut som jag bygger koja med min son, haha! :)



Hurghada är destinationen och förutom jag, pappa F och lille Milo så skall mormor, morfar, farmor, farfar, moster och en av Milos morbröder följa med. Jag tror faktiskt att det finns fler armar än en bläckfisk som vill gosa med lillkillen så lite armvila lär det bli för mig och F. Vi skall resa i ca 5 timmar och jag har hört att man genom att amma vid start och landing minskar risken för att barnet skall få ont i sina öron så självklart testar vi detta. Milo skall till Afrika, tänka sig, en liten bebis i en stor kontinent. Milo som älskar vatten kommer att njuta av pooler och hav och i sin lilla gummibåt kommer han under ett parasoll kunna sitta och leka med sina baddjur. Som vi har längtat efter att komma iväg. Kaninen kommer vi givetvis att sakna men vi vet att han är i trygga händer. En styck gudfar och en styck gudmor kommer ge honom mat, kärlek och gos så det räcker och blir över! Antagligen kommer Minto att vara rätt nöjd nu när han har hela babygymet för sig själv ;).

Nu hoppas vi att allt flyter på som det skall och att vi får en härlig första semester! Ni här hemma får njuta av kylan och snön som antagligen kommer att falla i veckan! Må väl kära läsare och på återseende!



/ K & M

2 kommentarer:

Emma - Mamma till Viggo och Melker. sa...

Låter helt underbart, bara njuuuut nu fullt ut :) Hoppas resan blir som ni tänkt er!

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Trevlig resa! Hoppas på massa bilder när ni kommer hem =)