söndag 15 januari 2012

Packat och klart och Apoteket Måsen!

Då var vi färdigpackade och klara här hemma. Milo har fått slänga ner lite av sina egna grejer i sin lilla väska men han fick inte riktigt plats med alla sina prylar. När det kom till att välja mellan elefanten Ceazar eller den gröna larven så valde lillen larven. Elefanten är det inte lika bra tuggmotstånd i så valet var ganska enkelt. Lite sommarskor alá sjöman, randiga t-shirts och ett helt gäng med övriga leksaker stoppades ner. Pappa F inspekterade så att pluttens alla grejer hamnade rätt och något som är viktigt är att inte glömma passet. Utan att slabba ner hela med saliv lyckades Milo fint lägga ner det längs kanten. Duktig kille!





Halva apoteket köptes också upp idag och jag visste knappt vart jag skulle börja. Salva, Nezeril, Barnalvedon, decinfektionsmedel och Gud vet allt. Vätskeersättning köpte jag också med mig för att vara på den säkra sidan. Ja, en hel butik kändes det som om man kom hem med- välkommen till Apoteket Måsen på Regementsgatan.. Det är alltid en massa saker man kommer på att man bara måste ha med sig och som de chokladälskare jag och F är så fick ett stort Marabou slinka med i packningen ;). Att helt plötsligt ha tre pass istället för två är något nytt och det blir ganska uppenbart att man plötsligt skall på familjesemester. Vår första semester som en riktig familj och det skall bli mycket spännande och jättemysigt.





Pengarna växlades och det var på håret att det gick. Det var nämligen ont om Egyptiska pund här i Malmö men jag ringde och lade undan en del i morse som bara var att hämta! Tur det! Min personliga frisör och sambo förvandlade sedan min fruktansvärda utväxt till blond igen. Pappa F kan han. Resultatet blev kanon och en nöjd mamma kan gladeligen gå ut utan utväxt.



Nu säger vi tack och hej för idag! En snabb morgonblogg hinns nog med! Ha en mysig kväll alla!

/ K & M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej familjen, ha det nu så skönt på er första familje semester, se nu till att bara njuta av värme och många bad. Må väl.
Kram Ami

Kristin Moser sa...

Tack skall du ha faster! Fredrik och Milo hälsar så gott tillbaka! Nu skall det solas och badas för fulla muggar ;) Kramis

ENDENISE sa...

fiiint det blev :D

sv: åh tackar för tipset!