måndag 30 januari 2012

Vilken dag - en blandning av sött, salt, kallt och halt!

Godkväll säger vi efter en väldigt blandad dag!



Första morgonrundan gick mot havet där vi spatserade runt bland fåglar, träningsmänniskor och en hel drös av barnvagnsfolk. Som vanligt ler man alltid lite sådär hemligt till dessa barnvagnsmänniskor och de ler tillbaka. Ibland stannar man till och snackar en stund och tar en promenad tillsammans. Är man inte redan social så blir man det av att vara ute och gå med barnvagn ;)! Jag och Milo tyckte att vi behövde ha hemhandlat lite gott bröd till lunch och i det kalla vintervädert tog vi oss bort till affären. Precis när vi kom över övergångsstället skrek en man i 60 års ålder- HAAALT! Det var flera som stannade upp förutom jag då.. hrmm..och så hade jag hundskit under hela dojjan! Lagom roligt! Tack kära man för varningen men tyvärr hann jag inte stanna! Efter ett snack med herrn som var fly förbannad på hundägare som inte gör sin plikt så förstod jag att jag inte var ensam om att ha satt fötterna i denna sörja! Ja, så kan det gå. Brödet fick vi iallafall med oss hem och detta är en av mina nya favoriter! HARMONI stavas det och precis som det låter så framkallar det harmoni- I´m in love! ( precis som i mina kardemummaskorpor ;) )



Tröttare halvårsbebis än vår lille Milo gick nog inte att hitta just idag. Efter att inte ha sovit på hela natten så fanns det ju ett par timmar att ta igen vilket lillkillen sedan gjorde mallan 11 och 15! Snacka om sömnig sötnos! Under tiden blev här storstädat men det skinande rena köket var bara skinande i 10 minuter. Stora saltförpackningen Allan for sedan i marken och fortare än kvickt var haren på plats. Efter att ha jagat iväg honom från köket och städat upp allt så vaknade lillen och dagens favorit blev fjärrkontrollen! Pappa kom hem och det är intressant att se hur plutten arbetar med att greppa båda kontrollerna samtidigt som han skall ha de i munnen, sötnos!





Avslutningvis så skedde Milos första storhandling med sin mamma och pappa och vi plockade på oss ett antal olika rötter till bebismatlagning! Palsternacka sägs vara gott för de små och tillsammans med moroten skall denna kokas och mixas! Om det gillas återstår att se!




Nu håller vi kväll här hemma! På återseende kära läsare! :)

/ K & M

1 kommentar:

Cherie Mårtensson - Mamma till Emma sa...

Svar: Tack :) Kul att du inspireras :)