måndag 30 april 2012

3 månaders ledighet startar nu!



Godmorgon där ute! Idag startar ledigheten igen, en ledighet som jag skall njuta av till max. Jag skall ta vara på varenda minut med min lille och verkligen inte stressa det minsta! Vi skall ta dagen som den kommer och inte planera allt för mycket, det blir roligare då. Imorse när vi steg upp och pappa F gick iväg till jobbet så kändes det väldigt konstigt. Det kändes som när de första två föräldraveckorna som man hade tillsammans tog slut, alltså när Milo bara var 2 veckor gammal och jag själv skulle ta hand om honom om dagarna. Jag beundrar ensamstående föräldrar som hela dagarna tar hand om sitt/sina barn själv för det är verkligen ett heltidsjobb. Att vara två är nog så krävande men då finns det iallafall lite tid att byta av varandra emellanåt till skillnad om man vore ensam. Nu blir det jag som skall sköta allt om dagarna men det kommer gå bra, känns bara lite ovant eftersom det var så längesedan man var ensam om dagarna. Fast ensam är man ju inte, Milo är ju med mig konstant och den lilla tid man väl blir ensam är rätt så skön. Att kunna sitta ner, reflektera och bara njuta av att vara. Jag hoppas att denna tid, dessa 3 månader som är kvar av ledigheten kommer bestå av vackert väder så att vi kan vara ute massvis. Vi skall fika, träffa andra mammor och bebispolare, gunga, gräva och massvis av annat skoj. 

Dagens första promenad blev på 4 km och en liten morgontröttis somnade gott innan vi hann hem igen. Nu dricks det kaffe i stillhet och läses lite bloggar innan busfröet slår upp ögonen och dagen fylls av aktivitet! :) Ha en underbar måndag kära ni!




/ K & M

1 kommentar:

Maja sa...

Åh vad underbart, man får verkligen passa på och njuta för tiden går ju så fort :) vet inte om du får svar från mig men skriv gärna igen tipsen på bakverken du skrev till mig om häromdagen :) kramar Ha en fin Valborg