söndag 8 april 2012

The mama goes out!

Så gjorde man sig redo för en partykväll med girlsen och det var hemma hos Tessie vi möttes upp! Mycket babbel, många skratt och vardagsrumsdans till bra musik var vad kvällen bestod av innan vi tog oss ut i vimlet. Väl framme i kön var det dags att visiteras och då hände en mycket märklig grej. Jag höll på att skämmas ihjäl där jag stod, haha! Vakten visiterade med en batongliknande sak som hela tiden blinkade grön, hela tiden fram tills han började söka igenom mig. Så drog han denna pinne från ankeln vid skorna upp till knäna och vidare på lite olika ställen. När han närmade sig en viss region så började hela blinka RÖD. Flera vakter kom och började dividera med varandra. Den fortsatte att blinka och där stod jag, med en hel svans av folk efter mig medan övrigt sällskap låg dubbelvikta av skratt. Så hör man The big boss komma- Har du piercing där eller? ehhhm, näääeee, bara i naveln! Jo men något är där! haha, herregud vad jag skämdes. Va tror folk egentligen, att man stoppar på sig metallföremål och på privata ställen? Sedan skrattade allesammans och jag fick gå in! Tack för den!

Mobilbilder med halvdan kvalité tyvärr men så fick det bli igår!




Hemma hade killarna det fint. Mina sedvanliga samtal om koll så att allt går bra med lillkillen ringdes och han hade sovit sedan jag lämnade hemmet! Vid 2 kom jag i säng och halv 3 vaknade Milo igen. Så vaknade han även vid 4, halv 6 och 7! Lillen har blivit lite torr om sina små kinder och även om jag smörjer dagligen med fuktkräm så verkar det klia på honom. Den hattiga sömnen berodde nog delvis på detta då han låg med händerna och kliade i sömnen. Någon som har tips på bästa salvan för torr babyhud? Tackar fina pappa F för att han tog nattpasset! ;)

Nu väntas en tripp till affären, kaffet är slut och frukostbullar skall följa med hem! :)
Ha en kanondag!

/ K & M

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag skulle testa ren AloeVera, det lugnar ju rätt bra. Kanske inte bara det men som grund:) Elton var oxå jättetorr för någon vecka sen, jag hade ngn salva man fick med i en av alla gratispaket man fått kommer inte håg vilken och aloevera:)