måndag 2 april 2012

Garagebygge alá kloss & filétips inför kvällen!

Plastgarage.. ni vet sådana man själv hade när man gick på dagis.. de där som hade en gul snirklad bana som bilarna skulle köras upp på.. Länge har jag funderat på att köpa ett plastgarage till Milo men idag blev jag ganska klar i att det inte behövs. Jag, Milo och pappa F har nämligen byggt egna garage hela förmiddagen och lillen har själv parkerat både den radiostyrda bilen och den lilla röda! Prima smak i gargetaket enligt lillens gnagande och vet ni, nu har den sjätte tanden tagit sig igenom! 6 tänder och 8 månader gammal.. tidig tandkille!




Minto är inne i sin knasiga period just nu vilket innebär att han hänger efter alla som en liten svans. Han hatar svarta tights och raggsockar kommer inte på frågan. Då jag är bärare av dessa två sorters plagg ganska så ofta och inte vill ha en kanin efter mig så fick vi idag ta till andra metoder- gallert! Hundvakt var vi också så för att undvika cirkus så var gallerlösningen det bästa ;)! Dagens middagstips blir fläskfilégryta med franskaörter, fetaostsallad och bulgur. Helt fantastisk måltid som passar lika bra till vardag som till fest! Enkel att knåpa ihop och ganska så nyttig, enligt mig själv ;). Fläskfilé, örtcremefraiche, grädde ( mjölk om man vill ), paprika, svamp och diverse kryddor. Bara att röra ihop och servera med bulgur och sallad! Lillen har fått nya sovrutiner nu när jag jobbat och har har varit hemmamed pappsen. F har bra koll på läget och får Milo att sova på de tider jag försökt få honom att sova i 3 månader utan att lycktas. Tillsammans lagade vi därför idag middag och team mama och papa fixade en prima rätt! ;)



Kvällsjogg väntar och sedan fortsätter vi med studiobyggning i den gamla walkinen! Njut av kvällen kära ni!

/ K & M

4 kommentarer:

Anonym sa...

kul att han gillar den lilla bilen, det kommer nog att finnas gott om bilar i huset i framtiden...
Du är ju flitig som en liten myra med kameran och skrivandet.
kram mamma

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Kuberna är så härliga och kan användas till så mycket :D Här hemma är dom väldigt uppskattade :D

Kristin Moser sa...

haha, ja bilar lär det finns många av framöver! ;) Tack mor! Kramis

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Så gott det såg ut med fläskfilégryta!! :)

Sv: ja, men absolut :) Tack! Ja, blev sugen på en ny design, dock lite småsaker som ska fixas till innan jag är helt nöjd med designen :)

Hoppas ni får en toppendag! Här väntas lite bebisbesök och fotografering :D KRAM