tisdag 3 april 2012

Risigt med färgshock & barnrumskonst!

Godkväll på er! Denna tisdag har varit mycket bra. Börjar vi med gårdagskvällen kan jag berätta att lillkillen somnade i sin säng utan gnäll. Jag bara lade ner honom, vaggade honom lite lätt och så började han- aaoow, aooooow, aoooow.. dessa små vokaler kör han på repeat tills han somnar och sådana nattningar vill vi ha fler av, duktiga Milo ;)! På vår morgonrunda vid dammarna fick vi syn på videkvistar. Vi plockade med oss en liten bunt för att påskpynta och efter ett litet samtal med fina Tessie så fick vi sällskap. Fjädrar, ägg och påskmust införskaffades och sedan satte vi igång. Milo hjälpte så klart också till men han var inte förtjust i de mjuka fjädrarna. kanske beror det på att denna mamma råkade kittla honom under näsan med en innan vi började för så fort han kände på fjädrarna så rynkade han den lilla nosen precis som att det kittlade, söta lilla! Fint blev det och förutom att jag lyckades riva ner både gardin, lampa och en stol när jag skulle sätta sista fjädern så gick det skapligt ;)!




Jag har även hunnit med att göra väggmålningar i barnrum denna vecka. En prinsessa och en apa blev objekten. Idag var det apan som skulle målas och hängandes i en liten gren ovanför ingången till barnets rum fick den vara. Först skissar jag upp med bly och sedan fyller jag i konturerna med en tunn pensel. Acrylfärg används och den är både vattenlöslig och luktfri! Någon som är sugen på en fräck målning till superbra pris så är det bara att hojta till! Med oss hem från målerijobbet fick jag en hel drös med kläder till plutten. Tänkte visa dem imorgon när jag gått igenom dem ordentligt!



Storstäd och kvällsjogg väntar innan Milos lilla väska för att åka till mormor och morfar packas. Imorgon är vi barnfria ett par timmar medan lillen busar sönder sina morföräldrar! ;) På återseende!

/ K & M

1 kommentar:

ENDENISE sa...

sv: tack finis! Jag ser nog ut att må bättre än vad jag gör, går upp och ner hela tiden. Men än är jag hoppfull :) kram