tisdag 10 april 2012

Ny design, kollage & BLOGLOVIN!

Nu tyckte jag det var hög tid för en liten ny design på bloggen. Eftersom jag bloggar via blogspots portal så finns det tyvärr lite begränsningar som inte går att justera. För det fösta så har man som användare av denna sida fått meddelande om att hela sidan kommer att ändras om helt. Detta innebar således att det inte heller går att lägga ihop bilderna tätt som jag brukar göra. Var och en har ju sin nisch på sitt skriveri och sitt bildupplägg. Lite panik uppstod inom mig när jag märkte att det inte fungerade att ha bilderna som vanligt längre så istället fick jag tipset om att skaffa kollagemallar. En hel drös av olika snygga mallar fann jag och efter att ha ställt in mått mm så blev det äntligen färdigt. Skitbra rent ut sagt! Snacka om att underlätta bildhanteringen här inne och korta ner den tid det kan ta att fixa ett inlägg med många bilder. Dock är jag inte helt nöjd än men en bra bit på vägen. Som ni ser så är hedern omgjord liksom sidpanelen som är överflyttad till vänster sida. Lite ny text finner ni också och så har jag flyttat på BLOGLOVIN-länken. Om ni följer oss så lägg gärna till oss där, bara att klicka på länken BLOGLOVIN vettja! :)

Vad tycker ni då? blev sidan bättre eller sämre? för lite färg eller för mycket ? skitful, jättefin eller kanske är det knappt någon skillnad?
Nu säger jag godnatt iallafall och lägger in ett av de nya kollagen!



/ K

4 kommentarer:

Jenni - mamma till Lukas sa...

Tycker det blev jättefint! :) Lite färg livar alltid upp.

sv: spaghetti och köttfärssås går ju alltid hem ;)

Maja sa...

Blev super bra :)

Emma - mamma till Viggo & Melker. sa...

Tycker det blev jättefint nu :) Fräscht!

ENDENISE - a mama's story sa...

åh fint det blev här inne :D härliga bilder som alltid :D

sv: bra gissat i min lilla minitävling :D en ny omgång är startad. Kram vännen!