måndag 16 april 2012

Fjädersnack, Pastamatte och konsten att få på alla plaggen!

 
Denna vackra fjäder blev jag ägare till häromdagen. Det var min fina lillasyster Annicka som kom med den och jag blev verkligen superglad. Tack fina syster, den skall jag vara rädd om. Barnen i skolan har idag dock frågat mig om jag fortfarande tror det är påsk, haha. Varför jag bara hade en fjäder och om vi kunde spreya den gul frågade kidsen med ;).. Fjädersnack var vad förmiddagen bestod av. Idag slutade jag tidigt efter att hela förmiddagen har arrangerat PASTAMATTE. Denna lektion innebar att kidsen skulle lära sig de olika enheterna så alla möjliga mått drogs fram i hemkunskapssalen. Vatten, pasta, mjöl och klossar var ingredienserna som användes och en timme senare stod tre rätter klara- Pastamojs, Spökblandning & skruvmakiskladd. Kreativt, ja!

Väl hemma möttes jag av en liten buse som låg och myste i soffan. Pappa F och Milo hade nyligen kommit hem från sin eftermiddagspromenad och lunchen var intagen för länge sedan. 


Nya grejen är att själv hålla i blöjan som skall tas på. Det blir nämligen ett herrans liv om lillkillen inte först får inspektera den och känna på materialet ;)! Det är ett riktigt projekt att klä på Milo nuförtiden. Han vänder och vrider sig så in i bomben men med lite tålamod så är han tillslut klädd. Nu skall det kläs på vårjacka och vårmössa för att tillsammans ta oss bort till lekparken hela familjen. Är lite småsugen på att åka ruchibana idag och hoppas Milo känner likadant :). Mot Regnbågslekan i parken! Ha en fin dag!

/ K & M


Inga kommentarer: