torsdag 12 april 2012

En aktiv morgon innan tuppen gol!

Tjohej! Satt och googlade mattelekar inför dagens lektion vilket medförde att sömntimmarna inte alls blev lika många som jag tänkt. Lustigt nog vaknade man idag upp piggare än vanligt och klockan var inte mer än 05.30. Lillen sov, pappa F sov, Minto halvslumrade på digitalboxen och jag kände för en morgonjoggning. 3 km blev det och jag slog mitt rekord :). 17 minuter tog det och tar vi oss tillbaka en månad tog den 24- en klar förbättring med andra ord! God frulle och mindre gott kaffe- hur lyckas man igen, att hälla grötpulver i Melittan, förvirrad.com.. är detta ett vanligt fenomen bland småbarnsföräldrar eller är det bara jag som ofta råkar ta fel? haha! Ett lass tvätt hann jag också kasta in och med mig hade jag Milo som vaknat en kvart tidigare! Jag öste i kläderna i korgen och plutten öste ut- bra team där! Tvättkorgsbebisen tyckte allafall att döma av hans uttryck att det var en rolig start på denna torsdag! ;)


Galaxer, Vintergatan och solsystemet står på dagens lektionsplanering och med pastellkritor skall vi göra fräcka målningar till våra rymdböcker. Själv har jag börjat på ett exemplar som jag kan dela med mig när det börjar bli klart! Ha en härlig torsdag kära läsare!




/ K & M

Inga kommentarer: