torsdag 19 april 2012

Cupcakesbak & bollhavsjakt!

 
Då har bakmamman varit i farten igen. Ljuvliga Cupcakes gav jag mig in på igen och med muffinsmakern går det inte att misslyckas. När man gör dessa fantastiskt vackra bakverk så gäller det att  få fram rätt konsistens på frostingen. Det har tagit många gånger för mig att hitta rätt men sedan ett tag tillbaka och med lite experthjälp från en vän så blir det perfekt :)! Leilas recept på frosting är det jag gör och jag tror det är Philadelphiaosten som är hemligheten här. Mycket kakao öste jag i till den ena sortens frosting och i den andra hamnade vanilj och jordgubb. Jag gjorde liknande till min examensfest med denna gång utan citronsaft i smeten. Givetvis fick de provsmakas igårkväll och jag tänkte ta med och bjuda till fredagens personalfika på jobb ;).

  Som jag berättat tidigare så är lillkillen superglad i allt som stavas BOLLAR! Helst skall de smakas på innan de rullas iväg. Mmmmhhhmmm säger han när han ser en boll och så drar han av sitt charmigaste smile :)!  Är på jakt efter småbollar i plast, ungefär sådana som finna i bollhav på olika lekland. Någon som vet vart man får tag i dessa bollar?

 
Nu skall jag snart bege mig till jobbet för att fortsätta med tema rymden! Månen står på tur att visas film om och så skall vi rita alla månfaserna. Ha en fin dag kära läsare. På återseende!

/ K & M

4 kommentarer:

Mamma till William och Wilma sa...

Godmorgon snäckan.När kan vi komma på fika? :)Mums va gott det ser ut..Skönt vår väder denna dag bjuds på..Hoppas att du får en fin dag med din prins.kram

Sandra sa...

Vi har ett "bollhav" där bollarna ligger i en blå drake :) haha skitsöt! Är 60 bollar i den finns på Jollyroom de har även så man bara kan köpa bollar! Kolla där :)

Hur gott såg inte de där ut att vara... Har sockerstopp haha så ALLT ser extra gott ut just nu :)

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Vilka smarriga cupcakes!!! Jollyroom har en påse med ca 50 bollar för endast 129 kronor... Skickar länk: http://www.jollyroom.se/micki-lekbollar-50.html

Therese - Mamma till Haley! sa...

"Bollhavsbollar" kan du köpa i dom vanliga leksaksbutikerna (BR, toys r us) i påsar med 100st i. Kommer inte ihåg vad dom kostar men tror det är runt hundralappen. :)