måndag 2 april 2012

BACK IN BUSINESS!!!

Så länge höll det! 1 dag! Igår hade jag en riktigt skum dag! Blandade känslor sköljde över mig och jag funderade över den tid som har gått. När rutiner bryts så blir det alltid lite uppochner i ens tankebana och när jag vaknade upp igårmorse så kändes allt bara så skumt. Jag tror det är för att man gått in och jobbat. Jag menar, jag har vant mig vid att vakna upp varje morgon bredvid lillkillen, matat honom, gått ut på promenad, fikat, träffat folk, varit bara mamma om dagarna och fixat med allt innan kvällen kommit. Dagarna har liksom flutit på i bra takt och saker och ting har blivit rutin. Sedan började jag jobba. Upp 05.45 varit hemma ca 16.00 och knappt sett lillen. Knappt sett F heller. Ni förstår kanske att det känns lite konstigt efter så lång tid att bara ändra på allt! Även om det var superkul att jobba...

Så vaknade man upp idag, första dagen på påsklovet, är leeeedig och har F hemma på pappaledighet. Plutten sover gott och har så gjort i en hel timme. Kameran som jag som vanligt hade med mig igår när vi var iväg är fylld av bilder som bara inte kan ligga där och vänta. Nej, jag måste förvalta bilderna och så kliade det något fruktansvärt i fingrarna. Jag måste skriva, jag måste skriva för att jag älskar att skriva. Jag måste pilla med mina underbara fotografier så är det bara! Så vad händer nu då? Jo lite tur att det var första april igår för att sluta blogga kan vi låtsas säga var ett dåligt aprilskämt. Som jag skrev igår så är tiden inte alltid där vilket gör att det kanske inte alltid blir så långa inlägg ( man är ju rätt bra uppsatsskrivare ) haha. Sedan är jag sån själv, att när jag läser och följer en blogg vill jag gärna att de skall uppdatera någon gång om dagen, iallafall varannan. Annars tappar jag bort sidan och kommer av mig. Så jag kommer blogga. Något varje dag men som sagt inga noveller! haha ;) Bilder säger mer än 1000 ord så fortfarande kommer det vara mycket av dessa.



Även om det varit väldigt roligt hittills så är det nu det verkligen börjar hända grejer. Lillen står exempelvis från och med imorse upp genom att bara hålla någon i ena handen. Så har han blivit tokig i bollar, speciellt regnbågsbollen han fick av mormor häromdagen. Han blir tokigt lycklig. Så lycklig att han trillar baklänges när den kommer rullandes ;)! Inte nog med detta. Sötnosen har blivit pussmästare och allt som är mjukt skall få en av hans slabbigt underbara små pussar. Hur underbart är inte detta? Det kommer att hända så mycket roligt nu framöver så jag måste bara fortsätta blogga! Denna minnesbok kommer alltså förbli öppen! Detta inlägg skulle ju inte bli någon novell men jag kunde inte hejda mig, haha! So we are back. Mamma Kristin och lille Milo fortsätter att bjuda på sig själv! Hoppas ni får en bra start på veckan. Själv skall vi nu på hemligt uppdrag! ;)

/ K & M

1 kommentar:

Maja sa...

Jag tänkte faktiskt flera gånger igår att du kanske lurade oss, så till viss del gjorde du de alltså! :) Vad glad jag blev nu, hihi. Tänk att man är en sån nörd att man blir "lite" ledsen när någon favorit ska försvinna! Hihi, bloggvärlden är så konstig, men ändå så underbar ju! :)
Är du ledig hela veckan ? :) Kramar