söndag 8 april 2012

En dag i Stekarhålan med D-vitamin & en liten kallsup!

Hur vädret bara kan skifta sådär från en dag till en annan är mycket märkligt! Fint väder vaknade vi till så vi kunde inte motstå att få oss en rejäl dos D-vitamin utomhus. Även om vinden var något kylig så vet vi vart vi kan hitta det varmaste stället i söder- Stekarhålan. Ända sedan jag och F träffades har vi haft ett par olika ställen som varit perfekta att vistas på för att njuta av solskenet och idag besökte vi det ena i Falsterbo. Hålan var "ledig" även om det faktiskt var en hel del människor ute och spatserade så där hade vi lite tur. Först till kvarn! På en filt slog vi oss ner efter att ha dragit en riktig sömntuta i tufft underlag en bra bit. SAND + VAGN= OSANT! Men allt går med lite tålamod ;)! Lillkillen somnade redan i bilen påväg ner efter att ha käkat en hel burk mat och en halv päronpuré! Vi plockade snäckor, kände på vattnet och strosade med varandra i solen och lugnet som rådde över stranden var härligt att ta del av!






Hemma blev det sedan kvällsbad för sötnosen. Ankorna skulle självklart också bada och det plaskades mer än någonsin. Det plaskades på allt möjligt och när Milo skulle banka en sista gång på vattenytan blev det en sådan duns att en liten skvätt for upp i luften och rätt ner i Milos lilla gapande mun. Första kallsupen i livet och det var en upplevelse som jag inte tror Milo vill vara med om igen, att döma av hans uttryck ;)!



För några söndagar sedan började jag med kanon/kalkon men kom på att det glömdes bort förra veckan! Därför kommer detta summeras lite senare ikväll ;)! Många framsteg denna vecka! Hej sålänge!

/ K & M

2 kommentarer:

Mandy & River sa...

Tack snälla du :) Dressen kommer från kappahl :)

Caroina-mamma till småprinsarna sa...

Hej stumpan :) Ja ibland så får man till nån fin bild, jag har ju mest fotat småttingarna men nu har inresset börjat vidga sig lite ;)
Jag fotar med Canon EOS60D och har standard objektiv på+ 18-55mm, tanken är att jag vill köpa nya objektiv senare för att utveckla mig :) Så kul med foto..

Kram på dig, vilken söt liten Milo du har, jag älskar det namnet!!