söndag 15 april 2012

Foten uppochner och nybakta kanelisar!

Dags för veckans foten upp och foten ner! :) Som vanligt tar vi det positiva först!



Jobbet har gått superbra denna vecka. Jag har verkligen kommit in i lärarrollen och känner att detta yrke passar mig som handen i handsken. När man satt där i höstas, med examensarbetet som knappt var påbörjat och med en liten bebis vaggandes i sittern så kändes examen låååångt långt borta. Men jag klarade det. Jag fullföljde och fick godkänt på allting och ångrar inte en sekund att jag studerat enda sedan studenten- Nu är jag ju klar! Kreativitetn i lektionsuppläggen måste jag säga att jag verkligen har inom mig för när till och med de stirrigaste eleverna som oftast inte orkar lyssna kommer fram och frågar om de kan ta hem och fortsätta för det var så roligt så tycker jag ändå att jag har lyckats ;)! Visst har jag JÄTTEMYCKET kvar att lära men övning ger färdighet. Superkul iallafall. Det känns även som jag har lite hum om vart jag skall arbeta till hösten ;)

Denna mamma har även köpt träningskort vilket är mycket positivt. Som jag saknat att röra på mig ordentligt. Nu jäklar! ;) Cykeln har pappa F fixat så nu kan man få användning av den igen. Milo har verkligen gjort stora kliv i utvecklingen. Han tar sig fram fortare med krypet och kan gå i sin gåvagn som aldrig förr. Han släpper ena handen och tar sig till en annan möbel och kan även sätta sig ner från stående när han håller i sig. Sover hela nätter gör han också och äter nästan dubbelt så mycket  nu till middag :)! Mamma och daada är standardfraser och så pussas han konstant den lilla sötnosen!

Vi har gett oss på att baka kanelbullar för första gången i denna ugn och det lyckades. Bullarna blev saftiga och goda istället för stenhårda som de andra bakverken brukar bli ;)!

Det har varit full rulle från morgon till kväll och efter att ha arbetat ( vilket man inte är van vid ) så har man varit väldigt trött om kvällarna. Jobbigt har det varit att inte se sin lilla grabb lika mycket som vanligt men jag tror ändå det varit nyttigt för mig att komma iväg för mig själv lite om dagarna. 

Just nu kan jag inte komma på så mycket negativt så jag får då säga att det varit en bra vecka det här med :)

Nu skall det sovas för imorgon väntas jobb i ottan! ;) På återseende kära läsare!

/ K & M

Inga kommentarer: