tisdag 10 april 2012

Uppfinnande brillkille & semesterfeeling!

Slut för idag idag, tack för idag! Så var jobbet över för denna dag och väl hemma så stod middagen klar. Farsan kan! Regnet har åter piskat ner så pappa och Milo har haft en uppfinnar och brillprovningsdag. Tydligen så tyckte lillkillen att hans vanliga gåstol var lite trist idag så istället tog han och omvandlade den till en gåvagn. Varför använda den som redan finns liksom? haha! Hela vägen längs TV- bänken gick plutten sedan för att stänga av boxen så att alla kanaler ställdes om. Vart kanal 6 tog vägen kan man fråga sig så någon Simpsons till kvällsprogram blev det inte för Milo idag ;)! Däremot är han nu förtjust i Tom & Jerry. Speciellt Tom. Hur kan allt som har med djur vara så roligt..? När det blir lite varmare skall vi åka bort till 4 H:s bondgård som ligger 10 minuter härifrån. Det är gratis och alla är välkomna!




Själv hade jag tänkt att träna idag på Friskis men då jag slutade sent så var det inget jag kände för. Hur kommer man någonsin kunna komma in i det där träningsflowet man var i förut? Jag menar, att sluta klockan 4, vara hemma närmre 5 och bege sig vid 6 för att träna och komma hem halv 8 när lillen skall sova.. nej, det funkar inte för min del.. Men här hemma har vi ju hjulet, Maghjulet som verkligen går varmt. Milo och jag uppfann en liten lek som både förenar nytta med nöje. Jag magtränar och Milo skall ha tag i hjulet. När han kommer nära så rullar jag framåt och skjuter iväg gåstolen och det tycker plutten är lajbans! :) Väderleken får en att längta 44 dagar framåt då vi ligger på playan i Grekland! Hittade lite gamla och nya semesterbilder och nu har jag bestämt mig för att låta håret växa och bli långt igen! Ingen rejäl klippning innan sommaren. Sedan Milo kom till världen så har håret förändrats. Det växer mycket snabbare och är lite tunnare än innan, märkligt hur det kan ändra sig sådär bara, brukar det göra det tro?



Dags att trotsa vädret för att proviantera till kylskåpet!
Hoppas ni haft en bra dag där ute! :)

/ K & M

1 kommentar:

Sandra sa...

Köp hem fria vikter och kör hemma! Har jag gjort :) Går ju att variera sig rätt mkt! Köpte mina på Rusta till bra pris :) Hm mitt hår har blivit så mkt bättre efter Elton kom nu har jag iofs inte ammat men iaf :) Gud vad skönt att ha en resa planerad!

Tack, ja de är ju det! :D