onsdag 11 april 2012

Finn två fel & toastafton!

Såhär ser det ungefär ut när en 8 månaders bebis vid namn Milo tycker att allting skall lekas med på en och samma gång. Alla gosedjur, backar, pekböcker, vattenleksaker, kuddar och bilar skall fram men idag gjorde jag även en annan upptäckt. Två grejer såg inte riktigt ur att höra hemma i leksakshögen men har lilltjuven varit i farten så vet man aldrig vad man kan hitta där ;). Fjärrkontrollen och kamerasnöret hade kommit lite fel så det fick vackert åka tillbaka in i vardagsrummet. Tokstolle till bebis! ;)

Eftersom det bjöds på god korvstroganoff idag i skolan och pappa F ätit rejäl lunch så nöjde vi oss med varma mackor. F skötte fixandet och jag och lillkillen tittade på :). Grovt bröd, ost, skinka, oregano och skivade tomatringar blev dagens ingredienser och 10 minuter efter att ha stått i 175 grader så var det alldeles gyllenbruna. Goda var de också och att titta rätt in i ugnen var mycket spännande. Milo fick smaka en liten bit av tomaten och ni skulle sett vilken min han drog fram. Issssh, ingen hit. Istället blev det Bolognaisen för plutten och till efterrätt fick han skogsbärspuré med äppelbitar. Denna efterrätt var från 8 månader men fortfarande kan inte lillen mala ner bitarna som finns. En andra mixning av maten är lite dryg så vi kör på 6 månadersmat tills vi märker att han kan tugga lite större bitar! 


Har jag läst väderprognosen rätt så kommer våren imorgon.. ;) 12 grader utlovas på dashboarden så vi håller tummarna! Nu blir det en kvällsjogg! Hoppas ni haft en härlig onsdag!

/ K & M

1 kommentar:

Hanna Runesdotter - mamma till Thristan och Thexas sa...

Hej fina du! Hoppas allt är bra! :) Vilken mysig blogg du har. :)

Gardinerna köpte jag i en liten butik här i Katrineholm som heter Cayenne, men de finns här också vet jag. http://textilonnet.se/default.asp?pgid=341
Superfina verkligen!

ha en mysig torsdag! Kramar!