onsdag 4 april 2012

Klädnytt med miniConverse & onsdagens fixaruppdrag!



Godmorgon! Se så söta skor jag fick med mig hem till lillen igår. Det är fortfarande något speciellt med skor och fötter. Jag har, ända sedan dagen då plutten tittade ut varit fascinerad av de små fossingarna och de blir bara goare för varje dag som går :). Nu är det snart dags att börja använda läragåskor och även om han inte kan vandra ännu så är det inte fel att vara lite tuff om fötterna. Nu är man ju stor kille och åker sittvagn. När man åker sittvagn lutar man sig lite snett åt sidan, nynnar för sig själv och vinkar när man känner för det! ;) Lite mer av vad som fanns i säcken vi fick med oss har ni här:





Första hela burken mat åts upp igår och det går verkligen framåt på matfronten. Detta ätande medför att sötnöten sover som en stock och inte behövs något bilkörande längre för att natta. Pang boom vaggning i sängen och så är det klart. Jag trodde ALDRIG detta skulle hända. Många gånger har man känt sig kass som inte kunnat natta utan att behöva bege sig ur ur hemmet. De nätter F varit iväg så har jag fruktat att lillen skullat vakna då jag inte kunnat natta honom utan tutte. Men nu, hör och häpna- det funkar och jag känner mig riktigt nöjd som mamma! Stolt är man även i mammahjärtat när man upptäckt att lillen bara sådär från en dag till en annan ställt sig upp mot möbler! Duktiga lille kille, nu går det fort framåt! Så har jag även fått tillbaka min walk-in- nu skall det inredas och mer färg i hemmet tack! Lila nyanser har fått välkomnas nu i vårtider och idag när vi är barnfria ett par timmar så skall vi iväg på lite inrednings/shopping/fixaruppdrag. Mycket måste bli gjort denna vecka så dags att göra sig iordning!



Ha en fin onsdag där ute!

/ K & M

1 kommentar:

Maja sa...

Åh vad kul att han ställer sig upp mot möbler, man blir så glad när de lär sig något nytt :) Och vad mycket fint ni fick, hihi. Vad skönt att nattningen funkar bra, Milo var precis lika dan, han behövde tutten för att somna, så illa var de när jag var borta! Skönt att de blir större och lär sig :) Hihi. Kramar