lördag 21 april 2012

Förvirrade scones & mackträning!

06.12 vaknade en liten grabb som faktiskt sovit gott ännu en hel natt.. detta börjar ju bli rutin nu.. ;). Bra rutiner gillas starkt! Vi bestämde oss för att rota igenom bakskåpet och se om ingredienser fanns till en sconesfrukost och vi hade tur. Allt fanns hemma så det var bara att sätta igång.  Mjöl, smör, havregryn, mjölk, salt och bakpulver. Sylt, marmelad, smör och ost är ett måste till sconespålägg här hemma. Allt östes i och samtidigt stod jag med melittan och höll på med kaffepulver. Tjohej så var det Zoegasscones det såg ut att bli. Fasiken, nu när det bara fanns bakpulver precis så det räckte. Alla som någongång tappat ut kaffepulver vet att det liksom inte går att försöka ta bort det igen, det ät kaffe överallt. Smeten åkte i sopen och längst bak fann vi mer bakpulver så vi kunde fullfölja vår blivande frukost ;). Tokigt det kan bli. Jag följer inget vidare recept när jag gör mina utan jag tar lite av varje på ett måfå. Samma recept varje gång och det blir underbart goda frukostmackor. här kommer receptet till 2 man ( går att dubblera till fler ): Recept alá Mama!


Smörgåsbitar skall ju bebisar i Milos ålder kunna introduceras i  och vi har hittills bara testat med småsmulor av Lingongrova med pastej. Lillkillen såg sugen ut när vi åt så han fick smaka lite småbitar scones. Lite konfunderad såg han till en början ut att vara men så villa han bara ha mer, mer och mer ;).  Lilla matvrak, just nu äter denna gosse otroligt mycket och växer även så det knakar. Jag tycker lustigt nog att Milo ser annorlunda ut varje dag när jag tar upp honom ur hans säng. Precis som han växt massvis bara över natten, haha!




Lördagsträning står på to-do-listan och senare i eftermiddag beger vi oss ut till söta lillkusinen Meya för att tillsammans med föräldrarna grilla och mysa. Milo har en liten present till sin kusin som han tyckte hon skulle få ikväll! ;) På återseende och ha en fin dag! 

/ K & M

Inga kommentarer: