måndag 23 april 2012

Grodungen & halmpannkakan

God förmiddag i stugorna! Igårkväll när kvällsbadet var färdigt fick lillen premiärtesta sin nya badrock som inhandlades  häromdagen. En liten grodpojke vi fick! Sötaste grodan tog sig fram i sin outfit och skulle genast dra ut programkortet i boxen. Det var en glad gosse som poserade i sin rock men han hade lite problem med att få ut armarna på sidorna då där inte är  några hål för armarna. Men efter en stunds övande fixade plutten det galant! ;)


Pannkakor blev vi sugna på igårkväll och vi slog till på det direkt. Äggen knäcktes och smeten rördes samman. Jag måste säga att jag är en mästare på att svänga pannkakor upp i luften för att sedan få det att landa platta och perfelta rätt ner i järnet igen, haha. F filmade detta men tror jag hoppar att visa den filmen ;). Då Mintos lilla bur står i köket precis ovanför luftrummet där jag öser upp pannkakorna så blev det även en halmpankaka. Minto var dock inte i närheten av sin bur så pladask for en ner i höet. Ja, det är inte alla gånger mina vändningar går bra ;). Resten blev goda och med sylt och socker mumsade vi sedan på dessa.

En hel del ansökningar till jobb skickdes också in igårkväll. 7 olika lärarjobb på diverse skolor i de olika kommunerna ansökte jag om så vi får väl se om det nappar någonstans. Dagisansökan är också klar och skall idag skickas iväg. Nu väntas arbete då jag skall hoppa in och vikariera i 2:an på Sandeplanskolan. Ha en härlig veckostart med er! :)

/ K & M

1 kommentar:

Malin Viklund sa...

Tack! Roligt att du hittat till min blogg :) Fin blogg du har och vad fina bilder da tar! :)