lördag 28 april 2012

En upptäcktsfärd från morgon till kväll!

Hela dagarna består för tillfället av en upptäcktsfärd som börjar när lillen slår upp ögonen. Inte en minut är denna plutt stilla och som mamma får man glatt kravla med på denna upptäcktsfärd. Milo visar vägen och jag följer efter. Vi tar oss genom dörrkarmar och trösklar, in och ut genom olika rum för att slutligen sätta oss upp och spana vidare. Att man skulle krypa omkring på golvet hade jag räknat med men jag tror nog nästan jag spenderar mer tid där än stående på fötterna, haha. 

En härlig upptäcksfärd blev det idag då vi gjorde ett besök hos mormor och morfar. Ute i trädgården startade vi vår färd och norpades inte den ena blomman efter den andra så var det kurragömma under utemöblerna. Bollsparkning i nyklippt gräs, mys med morföräldrarna, fika på trädäcket.. vilken dag.. supermysigt har vi haft det och det behövdes efter en lååååång och klarvaken natt! Just som rutinerna börjat falla på plats så ändras nätterna igen, tur man inte skall upp och jobba på ett tag iallafall ;)!

 

Allt som stavas jord skall kännas på och hela tiden får man vara på sin vakt så det inte stoppas i munnen. Snacka om att vi lär få motion på semestern i strandsanden .. upp ner, hit dit, fram, bak, runt, på, i över.. full fart från morgon till kväll vill jag lova! Denna kille som en gång var det lugnaste jag skådat är idag ett yrväder utan dess like, älskade vilding! 


Denna lördagskväll spenderas med familjen på hemmaplan. Mys, film och gottis blir det och vi önskar er en fin kväll där ute!

/ K & M

2 kommentarer:

GabbiKehrer sa...

Det är ju helt otroligt vad tiden flyger iväg!
Ja det hade vi absolut och det ser ni också ut att ha haft =) Tack och detsamma Kramar

yasmine modell mamma och fru sa...

söta bilder
ha en fin söndag