fredag 16 december 2011

Bästa lekledaren & det speciella värdet i urväxta barnplagg!

Godmorgon kära läsare! Fredagen är kommen vilket innebär familjedag hos Ström- Moser! F är ledig och inte nog med att han är en fantastik pappa så är han även en utomordentlig lekledare. När fader och sons blickar möts och leendena dyker upp så uppstår en sorts magi som jag inte riktigt kan förklara. Mina hormoner är nog fortfarande lite i obalans för glädjetårar och sentimentala känslor dyker ofta upp när jag ser mina två hjärtan tillsammans. Underbara familj! Milo och pappa har för tillfället kommit på en ny och rolig lek. Vi kallar den Flying high! Milo har börjat gilla när det är lite fart och rörelse i saker och ting så att ligga med magen på pappas fötter och flyga flygplan är något av det bästa han vet.




Torsdagskvällar har kommit att bli lite speciella här hemma. Eftersom F är ledig varje fredag så är den kvällen kvällen som fredagkväll. Jag passade igår på att rensa lite barnkläder och jag hittade en hel del som inte längre går på plutten. Alla söta små jeans är för små och när jag hittade lillemans första lilla babyblå ankstrumpa så kom känslorna igen. Den strumpan passade min tumme och det är sjukt när man tänker på hur liten han faktiskt var. Jag minns att jag trodde att de skulle väga honom så fort han kom ut men det tog nog två timmar innan de gjorde det! Vi fick gissa vad han vägde och vi tippade på 3200 ungefär. Lite fel då han endast vägde 2800. En randig mjukiskofta hittade jag också i rensningen och när Milo var två veckor och vi skulle ut på en härlig kvällspromenad längs Ribban så var den så stor att han nästan drunknade i den. Aldrig trodde jag han skulle växa i den. Nu får han inte ens i högerhanden genom armhålet.




Lite av kläderna tänker jag ge bort men lite tänker jag spara till framtida kids. Vissa plagg har ett speciellt värde och kommer aldrig att kunna ges bort. Det är för många minnen i de plaggen. Kanske låter lite märkligt då det bara är plagg men ni som har barn som växt ur gamla kläder vet nog hur jag menar?! Man hade ju packat ner del plagg man tyckte mest om i BB-väskan och favoriten i mina ögon var en färgglad och randig groddress från H&M. Mössan var dock på tok för stor för Milos lilla huvud och den for hel tiden ner för hans ögon.



Det behövs massvis med nya kläder till Milo men en fågel har viskat i mitt öra att jultomten varit och letat upp en hel del att stoppa i säcken! Ha en mysig fredag med er för det skall vi ha! :)


/ K & M

Inga kommentarer: