tisdag 27 december 2011

Bebis öser & mamma plockar- så går det när ett nytt Ikeaköp landar i hemmet!

En av de mest sålda barnstolarna i Sverige.. ANTILOP. Ja, denna manick i 6 delar åkte vi idag iväg för att fixa. Vi har länge tänkt att skaffa en sådan stol men det är först nu som Milo är i behov av en. Nu vill han inte längre sitta nere i sittern medan vi äter utan han vill vara på samma nivå som mamma och pappa. Innerdynan köpte vi också då stolen fortfarande är lite för stor. Efter att endast monterat ihop en enda Ikeapryl till fullo i mina dagar så trodde jag inte heller att jag skulle lyckas med denna. Men där hade jag fel. Väl ihopmonterad så var det dags att testa den. Middag hade vi redan ätit men då vi köpte det vita lilla bordet som hörde till så passar den bra att använda även utanför måltiden. Milo satt med lite leksaker och pillade en stund och samtidigt så hade han blicken på mig och F så fort vi rörde oss. Lillen klarar av att ligga, sitta eller leka för sig själv i ca en kvart innan han tröttnar, så länge vi är i samma rum det villsäga.. Lämnar man rummet för att hämta ett glas vatten börjar han genast gny. Här skall vi vara samlade 24/7 tycker Milo ;). Medan Milo satt i stolen så kom han på en lek som var väldigt rolig. Kasta ner, plocka upp-leken. Innebörden av denna lek är inte så svår att förstå kanske ;)




Så fort något lades på bordet åkte det ner igen fortare än kvickt. Roligt tyckte Milo och lite halvstörigt tyckte mamma. Tanken var ju att Milo skulle kunna sitta där och leka en stund för sig själv men som man bäddar får man ligga. Det var ju jag som köpte den, haha.



Med denna stol så kan plutten även sitta med vid matbordet till nyår. Ja nyårsfirandet blev spontanbestämt för ca ett halvt dygn sedan och det är hemma hos oss som festen kommer infinna sig. Ca 10 man blir vi och en trerättersmiddag med hemligt recept kommer serveras. Söta Elin och jag har idag haft en mysig nyårsplaneringsdag och vi blev rätt nöjda med vårt upplägg. Storhandlingen inför lördagen fixar vi i veckan och nu skall det även hittas någon fin klänning att ha på sig. I år känner vi att det är rätt skönt att vara på hemmaplan för Milos skull. Då lillens kvällshumör varierar från den ena veckan till den andra så känner vi att det kan underlätta om han får nattas i sin hemmiljö i lugn och ro! För er som skall ha nyårsfest kan jag tipsa om Ikeas rea bland champagneglas. 9 kronor för 6 glas är rätt överkomligt så med oss hem fick vi 24 glas. 36 kronor för alla dessa är helt OK.



På återseende säger jag och godnatt säger en liten kille som knappt kan hålla ögonen öppna längre!

/ K & M

Inga kommentarer: