fredag 23 december 2011

En korg kommer lastad & härliga Oboyminnen!

Lillejulafton och en korg kommer lastad med en styck supersöt liten Milo. Igårkväll skulle vi se om det gick att ta lite vackra julbilder framför klapparna och granen med lilleman så vi klädde in en liten korg med fårpläden. Däri placerade vi Milo och likt Moses i vassen satt han där och filosoferade. Jag och F packade in klappar och Milo såg ut att undra vilket omslagspapper som han skulle packas in i. Det hade väl varit en fantastisk julklapp det ;)! Förra julen väntade vi Milo men det var i ett så pass tidigt skede att vi inte hade berättat det för någon. Tanken fanns ju där att vi skulle köpa muggar med våra mor och farföräldrars namn på och hälsa från bebisen i magen men vi höll det ändå hemligt ett par veckor till. Jag som i vanliga fall gillar brysselkål till julmaten kunde knappt kolla på en förra året och Milos mormor hade kokt sådanna till ett helt kompani. Haha! Dock kom de till användning i julkrubban. Vi har alltid ett litet juleland med de tre vise männen, krubban, stjärnan, ett gång får, någon åsna, lite halm och Jesusbarnet. Min mormor, alltså Milos gammelmormor virkade, då hon var i livet ett vitt Jesusbarn men av någon märklig anledning försvann det. Det var nu brysselkålen kom till använding. I Jesuskrubban bäddade vi in ett grön liten brysselkål och där fick han ligga tills natten blir dag, haha :). Vi får se vad som ligger i krubban i år.




Oboy har blivit lite av en vinterfavorit här hemma och varm skall den vara. Igår när vi hade gjort oss vars en kopp och Milo hade somnat ( lillen somnade 20.30 och sov till 09.00, underbart! ) så kom vi att tänka tillbaka ett par år i tiden. 7 år tillbaka faktiskt. När jag och F träffades från början så satt vi varje kväll och chattade på MSN, i webcamen. Vi drack Oboy varje kväll med sugrör och såg varandra i camen, haha. Det var tider det. Superbabiii med tre i hette jag och då jag alltid haft lite tekniska problem så fick jag ha kvar den adressen ett bra tag. Det var först när jag i trean på gymnasiet praktiserade på tidningen PUNKT.SE som en journalist sade till mig att vi fick göra något åt min mail. Vi fixade till den och kristin_moser@hotmail.com lät något bättre ;).

Ett annat Oboyminne som jag också kom att tänka på var när jag bodde hemma. Medvetet lät jag alltid min TV vara igång så att pappa skulle kunna komma in och stänga av den, då vaknade jag nämligen alltid och ville ha ett glas kall Oboy. En underbar pappa blandade ihop den absolut godaste chokladdrycken någonsin och efter att ha druckit upp den och pappa stängt av min TV så somnade jag som en stock. Underbara Oboyminnen...

Lillejulafton vaknade vi idag, liksom ni andra upp till och det var första gången man vaknade upp med en bebis på just denna dagen vilket var jättemysigt! Idag blir det åter en klappjaktstur hela familjen och sedan en tur ut till Milos lille söte kusin Meya för att lämna av hennes lilla klapp! Inhandling av min uttittade kavaj skall också ske! Nu önskar Milo och jag er en riktigt härlig Lillejulafton!





/ K & M

1 kommentar:

ENDENISE sa...

oboy är bra gott det! :D

Så fina foton, myspys!