lördag 3 december 2011

Flugan på plats, golfbrallorna uppdragna och kvällens festligheter kan börja!

Godkväll gott folk! Vi stack till Nova lund en sväng för att titta ut lite julklappar och lyckades hitta en! Vi tog en titt inne på Polarn och pyret och där inne såg jag en bekant overall. Vad har jag sett den? En röd fin vinteroverall med svarta detaljer. Jag kunde icke komma på vart jag sett den tidigare men bekant var den. Väl hemma så skulle jag leta fram något kul att ta på Milo inför kvällen då vi skall iväg på inflyttningsfest. Efter lite rotade i garderoben så fann jag overallen. Visst var den välbekant. Vi fick ju en sådan overall av Julia och Henrik som inte längre passade deras lille kille. Kanonbra att vi nu har ytterligare ett användbart ytterplagg till lilleman. Ikväll fick Milo på sig sin vita nya body med fluga. Till den fick det bli de brunrutiga golfbrallorna och svarta små strumpor. En liten tuppkam friserat med vatten fick bli dagens frisyr och visst blev han tjusig? :)




Det är så mycket bus i Milos blick hela dagarna och jag tror att han kommer att bli en riktig liten buskille. Själv minns jag när man var liten och var iväg på kalas med familjen. Efter någon timme så det började bli drygt så kröp jag och syrran under borden och knöt ihop gamlingarnas skosnören, haha. Det var väl inte direkt jättepoppis men idag kan man skratta åt det. Så busig man var!



Moster Annicka tittade även idag över med en stickad ylletröja med små pingviner på till lille Milo. Så himla söt och den passade honom utmärkt. En liten eskimå vi nu i huset har! ;)



Dagens nya grej som Milo sysslar med är att forma munnen så att läpparna putar ordentligt. Sedan blåser han ut massvis med luft och bubblar allt vad han kan. Detta kan han roa sig med i ca en halvtimme innan han tröttnar. Det låter rätt så högt när Milo "bubblar" och eftersom kaninen reagerar på alla ljud så far han omkring som en stucken gris. Det är ju utan förvarning som Milos läten kommer och en oförberedd kanin är som en raket i blixtfart. Upp på soffan, ner under soffan, ett rejält stamp med baktassarna, vidare och cirkulera i en åtta runt F:s ben, upp på soffbordet, knycka ett av gårdagens chips och sedan tillbaka på mattan under matbordet. Tokiga vita lilla kanin ;).

Dags att själv göra sig iordning inför lite festligheter!
Ha en trevlig lördagskväll.


/ K & M

Inga kommentarer: