torsdag 22 december 2011

Rolig familjejulhälsning och mixad eftermiddag!

Min roliga storebror har skapat en liten julhälsning till oss med oss. Tokigt va? Han har tagit våra ansikten och satt in i olika mallar för att sedan till julmusik låta oss dansa loss ordentligt, alla fyra. Ja, Minto fick också vara med och jag måste säga att jag inte kunde sluta skratta när jag såg den. Så varsågod, ta en titt vettja och God jul önskar vi i familjen ;)

Klicka på länken nedan så får ni upp när familjen Ström-Moser surfar och dansar till julmusik!



Morgonpromenad i härligt men kyligt väder blev det och lagom tills vi kom hem knackade moster Annicka och lilla Windy på. De kom in och tillsammans fikade vi. Windy är jätterolig, framförallt hennes svans, tycker Milo iallafall. Att klämma åt och inte släppa taget är något som lillen har börjat med så är man djur med lurvig päls eller människa och är ömhårad så får man passa sig ordentligt. Så fort Windy skäller så skrattar Milo. Det har han gjort enda sedan han var superliten. Inte vet vi varför men förmodligen låter det roligt. När hon rör sig samtidigt så gapskrattar han vilket resulterar i att hunden skäller ännu mer.




F kom hem på lunch och snacka om att plutten blev glad av att se sin pappa. Han sken upp som en sol och busade en bra stund. Overallen och mössan åkte sedan på och vi begav oss mot bilen för att ta en shoppingtur bland Malmös övriga invånare. Smidig som man är så har jag glömt två julklappar så det var ny jakt som väntade. Windy är en liten hund och hon sneglade upp mot vagnen hela tiden. Hennes små ben orkar inte vandra så långt så en liten stund fick hon skjuts i vagnen. Dock ville Milo också åka och att samsas var ingen hit!





Väl framme på köpcentrat i Burlöv så möttes vi av en överfylld parkering. Men efter lite letande så fann vi en bra parkering och Milo som sov sött i bilstolen fick sitta kvar där fast med den i vagnen. Givetvis vaknade han när vi kom in i första affären vilket ledde till att någon av mig, Annicka eller Tessie fick bära stolen. Den är inte så lätt. Säkert två kilo och när Milo som antagligen väger runt 8 kg sitter i den så förstår ni att den är tung. Nu slapp vi bära Milo då han nyfiket satt och kikade på allt runtomkring. Att plocka upp Milos tappade fluga ca 23 gånger fick man också göra. När Milo föddes fich han en gosedjursfluga med prasslande vingar och fantastiskt vackra färger. Denna har lilleman inte tyckt varit rolig tidigare och plötsligt var den borta. I garderoben fann jag den i förrgår och nu är den en given favorit. Så fort han fick den i handen slängde han ner den på golvet. Sedan hade han stenkoll på mig när jag böjde mig ner för att plocka upp den och smilandes greppade han tag i den igen. Och så åkte den ner igen..



Jag hittade en jättefin kavaj som jag tänkte ha till julafton. Dock fanns den inte i min storlek så jag skall göra ett besök på stan tidigt i morgon. F är ju ledig så Milo och han får klara sig en timme själv :)! Nu skall här lagas fläskfilégryta med franska örter och en krämig gräddsås. Superenkelt och jättegott såhär en torsdagskväll!

Ha en toppenkväll alla!

/ K & M


Inga kommentarer: