fredag 23 december 2011

När pappan i huset håller ställningarna!

Idag har pappa F fått ta tag i i allt, och då menar jag verkligen allt. Den superpappa han är kan inte mätas med något annat och det enda jag själv har gjort idag är att ha varit matstation. F fixade frukost, fixade kaffe och flyttade båda bilarna i morse då de måste flyttas kl 08.00. Min huvudvärk kom smygandes liksom magvärken och migränen var ett faktum. När jag har denna huvudvärk så är jag inte människa och jag vet ärligt talat inte vad jag skulle gjort utan F. Men med lite alvedon så begav vi oss tillsammans med Annicka och Matte ner på stan men huvudet blev bara värre med tiden. Då de två sista paketerna var inhandlade så fick vi köra hem igen. Nerbäddad har jag sedan legat halva dagen och under tiden så har denna superpappa hunnit med en hel del. Lång promenad med lillen och som den lekledare han är så har F även roat plutten hela dagen. Presenter som skulle lämnas i Staffanstorp har han och Milo kört iväg med och inpälsad med duntäcke har jag legat tills huvudvärken släppt. Har jag någonsin sagt att jag har världens bästa pojkvän?




Som bortblåst med vinden är huvudvärken och det är så himla skönt att veta att man har en partner som gör minst lika mycket som man själv gällande allting i hushåll och föräldraskap. Även om F har skullat upp och jobba kl 8 på morgonen så har han enda sedan Milo föddes vaggat honom minst lika många gånger till sömns om nätterna när han skrikit som jag.
Superpappan Fredrik fixar allt och han håller jag hårt i! ;)



Lillejulaftonsfirande med syskonen och respektive väntar. Middag skall fixas och gottebordet skall dukas. Ha en mysig kväll där ute! :)



/ K & M



Inga kommentarer: