onsdag 14 december 2011

Läskig hemfärd från bebisträff och fullt ös i gåstolen!

Trevlig lunchfika, supergosiga bebisar och två babblandes mammor! Ja, en eftermiddag i Trelleborg har det varit och det blir mycket fika nuförtiden. Det fikas var och varannan dag och jag bara älskar att vara ledig, mysa med bebis och umgås med trevliga människor. Bilfärden dit gick bättre än någonsin. Milo satt och småsnackade med sina fötter medan han intresserat kikade på alla träd som for förbi utanför bilrutan. Inte ett endaste pip på hela vägen och perfekt parkering fick vi också. Det är så himla skönt att bilfärderna inte längre stavas KAOS. Den danska radiokanalen som jag alltid råkar trycka på verkar Milo gilla när vi kör. Han jollrar glatt och lyssnar noga tills han slutligen slumrar till en stund. En riktigt mysig dag må jag säga, tack Caisa och lille G :)!



Hemfärden var inte lika mysig däremot. Regnet öste ner och lastbilschaufförerna körde som de hade stulit sina körkort. Det var en av de läskigaste bilfärderna någonsin och jag fick köra i 70 hela vägen hem. Var och varannan bil höll på att få vattenplaning och vindrutetorkarna gick på helfart. Väl hemma och inkommen i värmen såg jag hur blåljus och sirener for fram längst gatan och det måste varit många som kasat av banan idag. Usch, vilket väder! Ikväll håller vi oss inne!

För ett tag sedan visade Milo hur duktig han var med att sitta i gåstolen och att han nästan nådde ner med tassarna. Lillkillen har växt och det med raketfart. Fötterna går i golvet och det är full ös som gäller. Pass upp så att granens alla kulor inte far ner! Ikväll när Milo stod i gåstolen så skulle jag bara hämta ett glas vatten. När jag kom tillbaka så var han på andra sidan rummet och längre kom han inte. Han stod och skulle in genom väggen och kämpade febrilt. Lille plutten, inte kan man gå igenom betongväggar inte!






Ikväll myser vi här hemma och avnjuter en god hemmagjord juldessert. Bananer stekta i smör, socker, kanel och kakao toppar en klick äkta vaniljglass! Mycket gott och julkänslan är på topp!



/ K & M

Inga kommentarer: