söndag 11 december 2011

När kläderna smälter samman och taket rasar in!

Tredje advent är kommen och äntligen har vi skaffat en adventsljusstake. I morse till frukosten tände jag alla fyra ljusen och jag tänkte att det var värst vad snabbt det gick innan det blev fjärde advent. F kom undrande fram och frågade varför alla ljus var tända då det bara var tredje advent? Oj, så tokigt det kan blir. Förvirrad mamma.com?! ;)

När jag kom in efter en härlig powerwalk runt halva Slottstaden så möttes jag av en liten gosse som var likadant klädd som jag. F hade dragit på honom USA-dräkten och likaså var jag klädd i mina röd-vit-blåa stjärnkläder! Vilken vacker färgkombination det blev såhär på morgonkvisten. Röd är en färg som jag verkligen tycker Milo klär i. Det tar fram hans färger på något vis och just den dräkten är nog det bästa plagg han haft hittills i sitt liv.





Från köket hördes sedan en rejält duns. Vad höll haren nu på med? ibland river Minto ner det ena med det andra så det hade inte förvånat mig om han nu fått tag i sladden till julstjärnan eller något! Efter en titt i vårt en gång så gulliga pepparkaksland så såg jag vad det var, taket hade rasat in. Vårt fina pepparkakshus som vi kämpat så hårt med att få ihop hade gett vika och var numera en hög av bråte. Lite trist med tanke på att jag igårkväll dekorerade fint med mossa och mer lös-snö. Det blir till att göra ett nytt och då skall jag även lyckas med mitt Eiffeltorn!




Dagen kommer att bestå av en söndagsutflykt till något mysigt ställe. Lite picknick tar vi med och ikväll väntas söndagsmiddag hos mormor och morfar i Vellinge. Ha en härlig söndag kära läsare!

/ K & M

Inga kommentarer: