fredag 9 december 2011

Inför middagen med 7 brudar!

Ikväll är det tjejmiddag som gäller. 7 brudar och lille Milo skall ha en mysig och trevlig kväll här hemma. Hela dagen har spenderats med att förbereda och fixa mat till folket och pysslig som jag är så har jag även gjort en tjusig bordsdekoration. Runt glasen har jag knutit julsnöre med fina vita flingor på och på bordet har jag spridit ut lite av den lös-snö som jag införskaffade i veckan. Även slingrigt glitter har jag lagt ut i en snittsad bana runt sex långa vita vinterljus. Jättemysigt blev det och för att veta vart man skall sitta så har jag gjort namnplaceringar i pepparkakor. Med glasyr har jag sedan skrivit brudarnas namn och lille Milo fick en liten pepparkaka han med som lite prydnad ;).





Baconinlindad kycklingfilé med min hemmagjorda potatisgratäng med grädde och vitlök serveras. Rödvinssås och bearnaisessås blir det också och en härlig fetaostsallad. Nybakta baguetter ( som mormor fixat ;) ) har vi fått levererat så det tackar vi för. Idolfinalen går ju av stapeln ikväll och Robin kommer stå som segrare. Heja, heja! Nu är det hög tid att fixa i ordning oss inför kvällen. Dock slumrar en liten Milo så sött så han får vara klädd i det han haft på sig innan idag :)



God Afton! / K & M

Inga kommentarer: