lördag 10 december 2011

Bebis går bananas av bananas!

Precis så är det. Vår lille bebis blir helt galen så fort han ser en banan. Det började imorse när jag åt en banan. Milo fick syn på den och sträckte fram sina armar vilket tydde på att han ville ha. Han fick sutta lite på den och när jag sedan tog tillbaka den blev han ursinnig. Den skulle han ha! Inte kan en så liten baby käka banan i den hårda konsistensen så vi körde en halv banan i smoothiemixern. En slät och fin puré uppstod och så var det dags för Milo att provsmaka. Jag hann inte mer än att sätta skålen framför honom innan han gick bananas. Lillkillens armar och ben rörde sig likt en sprattelgubbe som fått fnatt och så fick han första skeden. Han smaskade i sig hela med god aptit och innan han hunnit svälja första skeden skulle han ha mer.





Nästan hela tallriken lapade han i sig och helst skulle han hålla i skeden själv. Det är ju det som är det roliga, att själv kunna grepa saker och ting. Bananen jag höll i lyckades han sno åt sig men den hann jag plocka bort innan tungan snuddade vid den.







Att Milo har dåligt tålamod har vi märkt. Det har han ärvt av mor sin, haha! När det inte går tillräckligt snabbt att fixa fram det Milo vill ha så går han bananas. I detta fall kom inte purén snabbt nog till munnen så då var det en ursinnig liten kille som gick upp i falsett!




Som tur är går det ganska så enkelt att lugna ner honom igen och när skålen nästan var tom verkade han rätt nöjd! Att bebisar gillar söta saker kunde man väl räkna ut men att kränga bananer likt schimpanser, det trodde jag aldrig ;)! Trevlig kväll önskar mamman & banankillen!




/ K & M

Inga kommentarer: