onsdag 28 december 2011

Munspel med ett finger, nattvandring & nyckelfrukost!

Sätter man ett finger på tvären i lillens mun likt ett munspel så tar det inte många sekunder innan han börjar spela en liten truddelutt. När han sedan märker att det formas olika ljud beroende på vilken min man gör så är det extra intressant. Här har vi en spelandes liten Milo i pappas famn!



I natt var det vardagsrums/hallvandring. Det skulle inte sovas men när klockan slog 24.00 tyckte vi att det var hög tid. I sängen skulle det inte somnas, inte med hjälp av en skvätt mat, inte vaggandes i någon av våra armar och inte utomhus. Men genom att gå fram och tillbaka med vagnen genom hela lägenheten så somnade Milo tillslut. Jag satte på runkeeper på mobilen och när Milo slöt ögonen stod den på 2, 3 kilometer. Bra runda det där ;)

Dagen startade med de vanliga morgonrutinerna men det där med ljud är något som Milo börjar fatta. Att det ekar i badrummet när man pratar eller skriker har han kommit underfund med och idag kopplade jag vad det är han sysslar med. Milo är alltid som gladast på förmiddagarna och skötbordet har länge varit en favoritplats. Men nu har han börjat skrika och göra konstiga höga toner på morgonen då vi är i badrummet. Idag märkte jag att han lyssnade noga efter varje litet skrik och sedan låg han och småskrattade. Söta unge, det såg ut som han lyssnade på sitt eko och tyckte det var väldigt roligt också.

Dagens bebis är klädd i en blåvit-randig body med röda kanter. Till det har han ett par manchesterbyxor i marinblått och en rutig liten scarf. Dagens bebis valde att käka nycklar till frukost och den gröna verkar falla honom bäst i smaken ;)





Vi har även igårkväll hunnit med att baka muffins i vår nya muffinsmaker som tomten kom med. Den fungerade utmärkt och efter 8 minuter var det 6 färdiga muffins som tittade fram. Lite glasyr på dem och cupcakesfikan kunde serveras. Det är fantastiskt att det funkar att gör muffins i ett litet järn. Det hade jag aldrig trott. Vi gjorde chokladsmak på våra och vaniljglasyr med lite blå karamellfärg fick de toppas med.


Om en timme är det dags för Milo att ta sin 5- månaders spruta och det ser vi inte fram emot. Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att se min lille gosse bli så ledsen och rädd. Men som tur är så går det väldigt snabbt och sedan skall vi bara gosa hela dagen. Sist fick Milo lite feber och blev hängig efter sprutorna men vi hoppas såklart att han klarar sig utan dessa symptom idag. Lillen skall även vägas och mätas på BVC och jag tippar på att han är runt 66 cm och väger 7,9 kg, vi får väl se!

Ha en bra dag!

/ K & M

Inga kommentarer: