onsdag 21 december 2011

Tre knattar, barnvagnsdjungel och julgåva från Inga!

Två mammor och två bebisar kom idag och hälsade på mig och Milo. En härlig vinterpromenad i det första snöfallet ledde oss in på Hemköp för inhandling av lunch. Väl inne i affären så fastnade vi framför barnmaten och där blev vi stående.. en lång stund. Jag blir så konfunderad när det gäller all denna barnmat, snacka om djungel! Just nu kan jag inte föreställa mig något annat än bröstmjölk till min bebis men en dag skall han stoppa i sig annat, och det är snart. Vad skall man börja någonstans? Då experten Petra guidat mig och berättat utifrån sina egna erfarenheter ( då hon har en son på 1,5 och en på 7 månader ) så blev jag iallafall lite klokare. Gröt har jag hört skall vara poppis hos de små så man får väl snart börja handla hem någon sort med smak av päron eller banan. Sedan är det välling.. vad skall man ha där? Nestlé eller Semper? I våra egna världar stod vi och diskuterade det ena med det andra tills en halvirriterad röst bad oss flytta in till sidan. Det var fruktbiträdet och hur länge han stått där har jag ingen aning om, haha! Barnmatsdjungeln lyckades vi ta oss ur och väl hemma fikades det med varmchoklad och bullar.


Knattarna var idag vakna i omgångar, alla tre. När Milo sov kröp lille Lyam omkring och skulle resa sig mot allt som gick. Gustaf låg i mammas knä och kikade på kaninen som skuttade fram och tillbaka. När Milo sedan slog upp ögonen och började busa med Larven så somnade Lyam, lille Gustaf likaså. Söta små ungar.






Ytterligare en promenad blev det och när vi var tillbaka igen gjorde vi en liten upptäckt i brevlådan. Vi hade fått paket. Paketet var inte från vem som, det var från Inga. Kan ni någonsin gissa vad det innehöll? Här har ni det!




Ett mycket märkligt flygfä med prickar likt en nyckelpiga i en riktigt läskig träram. What? Jag visste ärligt tala inte om jag skulle skratta eller gråta. Den var så ful att den var fin. Men det är tanken som räknas och det var en god sådan. Den tror jag att vi skall hänga upp någonstans..kanske.. ;). En sväng till Entré har vi också hunnit med, jag, F och lillen. Vi behövde lite kläder till julafton som Milo kunde ha på sig och vi hittade vad vi sökte. Så på julafton får ni se hur fin han är i sina nya kläder :)

Ha en fin onsdagskväll kära läsare!

/ K & M

Inga kommentarer: