söndag 4 december 2011

En liten bubblare, han bor i staden..

Han blåser bubblor, mest hela dagen, han blåser stora, han blåser små, han blåser några med dreggel på.. Här har vi han, bubblaren number one! Checka in lillkillen!



Hos mormor och morfar har vi varit hela dagen och Milo drog som vanligt igång sin senaste grej, bubbling! Helt utan förvarning började läpparna formas och bubblorna dök upp. Milo tycker det är superkul och ser riktigt koncentrerad ut när han bubblar. Råkar man prata för högt eller skratta när han håller på så börjar han stortjuta. Han vill inte bli störd så när Milo är i farten så är det tystnad som gäller.

Har lillkillen något att pyssla med och hålla i sina händer så är han lugn och sansad. Helst skall det hållas i något hela tiden. Mormor hämtade ner mina gamla studentnallar som är lagom stora och greppvänliga. Men nej, det dög inte. Milo hade fått kik på något annat, nämligen decilitermåttet. Kanske kan mormor lära honom att bli en bättre bagare än vad jag är. Det enda jag är riktigt grym på är chokladbollar, avancerat va? Dock ser det ut som kriget när jag är färdig så det är inget vi skall ge oss på nu när här är storstädat hemma ;).



Ikväll skall det donas med foton och lite skriveri. På babyshowern som var fick vi en babyblå Mina första år-bok. Den hade jag nästan glömt bort men nu skall det tas tag i att fylla i det som hänt hittills.



Ha en fin söndagskväll!

/ K & M

Inga kommentarer: