torsdag 15 december 2011

När pyjamaspartyt blir blöjkaos & trappuppgången fylls med wienerbröd!

Vilken dag! Denna dag stavas MYS och KAOS. För första gången sedan Milo föddes bestämde vi oss för att inte byta om för dagen. I pyjamas och morgonrock har vi nästan hela dagen strosat omkring och bara tagit det hur lugnt som helst, det behövs ibland. Milo har dock fått byta pyjamas tre gånger då dregellapparna läckt igenom och blötat ner honom. Det har busats för glatta livet och Milos härliga skratt har ekat genom hela lägenheten, underbart!





Med den randiga favoritpyjamasen på plutten och med den luddiga rosa morgonrocken på mamma så har vi myst runt bland juleljus, grandoft, Efter tio med Malou och Ellas kitchen. Det sistnämda är en mosad puré med smak av persika och banan. Från 4 månader kan bebisar smaka på den och den är ekologisk. Milo fick denna dryck i fredags av en av min vänner då det var tjejmiddag. Vi har inte hunnit öppna den än och när vi hade som mysigast idag så tänkte jag att Milo skulle få smaka på en liten sked.



Dock kom vi inte så långt. Ett sprak hördes och favoritpyjamasen var inte längre så ren. Blöjan hade läckt och det mysiga pyjamaspartyt som just hade börjat slutade i ett litet kaos. När blöjan väl kom av och Milo var rentvättad från topp till tå så upptäckte jag att blöjpaketet endast bestod av ett plasthölje, blöjorna var alltså slut! Jaha, vad göra? Tillverka en egen hemmagjord? Nja, något måste ju göras så en liten handduk fick vikas likt en blöja och fästas med två mjuka band i vardera ände. Frågan var bara hur länge den skulle hålla! Mot affären! Vi som skulle vara hemma hela dagen och bara mysa! Efter att Liberos blöjor i storlek 3 varit slut i 2 affärer så fann vi de äntligen på Ica!



Vi handlade även med wienerbröd hem som vi skulle ha när pappa kom hem på lunch. Med ombytt blöja och väl hemma i myset igen så kom F innanför dörren. Det första han sade var att någon hade slängt wienerbröd i hela trapphuset. Lustigt tyckte jag, vilken wienerbrödsdag vi har! Efter att grubblat en stund så kunde jag faktiskt inte komma ihåg att jag packat upp mina wienerbröd. Då slog det mig! Det var ju VÅRA wirnerbröd som jag hade tappat ut i trappan. Då vi har 5 trappsteg upp till vår lägenhet så måste jag lyfta ut insatsen med Milo i när han somnat och sedan asa upp övriga vagnen. Då måste bakverken som legat på gallert under vagnen trillat av. Wienerbröden var väl inpackade i plastpåsar så de gick som tur var att äta ändå. Men en kvart till så hade Hansson noropat dem, det lovar jag ;)!

För övrigt så har Milos tand börjat titta ut ännu mer. Nu kan han bitas och aj vad ont det gör. Lille vasstand och jag tackar för idag och inväntar besök av morbror Micke och Ulrika! Vi önskar eder alla en fröjdefull kväll! :)


/ K & M



Inga kommentarer: